کوی جهاد و مقاومت/ مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان:

افتتاح موزه دفاع مقدس سمنان تا پایان ۱۴۰۲/ «خبرگزاری دفاع مقدس» نقشی تاثیرگذار در کشور داشته است

سرهنگ سلامی گفت: ساخت موزه دفاع مقدس سمنان در سال ۹۶ آغاز شد اما با توجه به اینکه هنوز اعتبارات سال جاری را دریافت نکردیم پیش‌بینی بنده این است که در سال آینده حتماً موزه دفاع مقدس سمنان را افتتاح خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۶۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲ - 11January 2023

موزه دفاع مقدس سمنان سال ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از هفدهم دی تا بیست و یکم دی، در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در حاشیه این همایش، نمایشگاهی نیز تحت عنوان «کوی جهاد و مقاومت» ایجاد شد که طی آن ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌های سراسر کشور، دستاورد‌های پنج ساله خود را به معرض نمایش گذاشتند.

بر همین اساس در محل غرفه «خبرگزاری دفاع مقدس» حاضر در نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت»، سرهنگ پاسدار «محمدحسین سلامی» مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان بودیم و با او گپ‌وگفتی در خصوص عملکرد این اداره کل در پنج ساله گذشته داشتیم که در ادامه می‌خوانید؛

اهمیت برگزاری نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت»

سرهنگ سلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت» اظهار داشت: ابتدا لازم می‌دانم از تلاش و مجاهدت همکاران عزیزم در خبرگزاری دفاع مقدس تقدیر و تشکر داشته باشم، این خبرگزاری در تاثیرگذاری و تولیدات ارزشمند در پی تلاش نیروهایش در سراسر کشور عملکرد خوبی داشته است.

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان تاکید کرد: ما همه ساله باید هم به صورت قرفه‌ای و هم به صورت کلی نمایشگاه را مورد بررسی قرار دهیم تا نقاط ضعف و قوت مشخص شود، به طور مثال بنده در قرفه استان سمنان به همکارانم عرض کردم که حتماً ارزیابی از وضعیت داشته باشند تا با شناسایی نقاط ضعف آن‌ها را برای سال آینده مرتفع کنیم، همین مسئله باید به کل تعمیم داده شود.

ضرورت بازدید سایر نیروهای مسلح از نمایشگاه کوی جهاد و مقاومت

سرهنگ سلامی خاطرنشان کرد: معتقدم اگر در یک برنامه زمان‌بندی شده دانشجویانی از دانشگاه‌های نیرو‌های مسلح که میدان‌داران آینده نیرو‌های مسلح هستند باید برای بازدید به نمایشگاه می‌آمدند تا با عملکرد‌ها و دستاورد‌های دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه از فرصت‌های نمایشگاه باید استفاده بیشتری شود، تصریح کرد: نمایشگاهی از این قبل نمایشگاه نباید محصور به حضور به مسئولان و تعداد خاصی مسئولان باشد، زیرا این نمایشگاه برای بیت‌المال هزینه‌هایی به همراه دارد و ادارات استانی زمان زیادی را صرف آمادگی برای برگزاری این نمایشگاه کردند، بنابراینن ضرورت دارد برای لحظه به لحظه این نمایشگاه برنامه‌ریزی دقیق و منسجم داشته باشیم.

وی ادامه داد: حتی به اعتقاد من دانشجویان دانشگاه‌های خارج از نیرو‌های مسلح، مسئولان استان تهران و حتی پرسنل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند، بنده پیشنهادی مبنی بر اینکه از هر استان کارکنان بنیاد برای بازدید از نمایشگاه به تهران بیایند را به سردار کارگر ارائه دادم، حضور پرسنل استانی در نمایشگاه باعث می‌شود ادارات استانی بتوانند از تجربیات یکدیگر بهره ببرند و با توانمندی یکدیگر آشنا شوند.

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان با بیان اینکه بهره‌وری از نمایشگاه کم است، گفت: معتقدم در مجموعه زحمات زیادی کشیده شده است و تا حد زیادی عملکرد‌ها در معرض نمایش قرار گرفت، البته بسیاری از عملکرد‌ها اثربخشی کار ما است که قابل به نمایش گذاشتن نیست.

انجام فعالیت و اقدامات مردم‌محور مانند دوران دفاع مقدس

وی در خصوص اقدامات و دستاورد‌های اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان گفت: کار اساسی ما در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوده است که همانند دوران دفاع مقدس فعالیت و اقدامات خود را مردم‌محور تنظیم کنیم، بنده ۱۶ کارگروه به همراه ۱۶ تن از فرماندهان توانمند نیرو‌های مسلح را برای ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس منصوب کرده‌ام که در صورت ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری صحیح در نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌توانیم به خوبی عمل کنیم.

سرهنگ سلامی ادامه داد: به طور مثال در سوم خرداد سه هزار برنامه و هدف را مشخص می‌کنیم و بدون اینکه زحمت میدانی زیادی بکشیم چهار هزار برنامه، از این ۱۶ کارگروه خروجی می‌گیریم، اما این بازدهی بالا قطعاً نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، مدیریت کارآمد و پیگیری‌های مستمر می‌خواهد تا به خوبی از ظرفیت‌های استان استفاده کنیم.

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان تصریح کرد: استاندار محترم سمنان که رئیس شورای هماهنگی هیأت امنای استانی دفاع مقدس است که سلسله جلسات فصلی برای هماهنگی امورات مربوط به مناسبت‌های ایام دفاع مقدس را با ایشان برگزاری می‌کنیم، ما هیأت مدیره دفاع مقدس در استان داریم که معاون محترم عمرانی استاندار ریاست آن را بر عهده دارد و برای موضوعات مربوط به موزه تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنند، همچنین ۱۶ کارگروه برای اقشار مختلف اعم از دانش‌آموزان، فرهنگیان، نیرو‌های مسلح و .... داریم که توان اصلی ما صرف این کارگروه‌ها می‌شود.

لزوم استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی در جهت نشر ارزش‌های دفاع مقدس

وی تاکید کرد: به لحاظ سازمانی غلط است که ما رأساً وارد برنامه شویم، زیرا توان و امکاناتمان ضعیف و محدود است، اما اگر بتوانیم از دیگر ظرفیت‌ها به خصوص ظرفیت اجتماعی همانند دفاع مقدس به خوبی استفاده کنیم، می‌توانیم توفیقات بیشتری داشته باشیم.

سرهنگ سلامی در پایان خاطرنشان کرد: ساخت موزه دفاع مقدس سمنان در سال ۹۶ آغاز شد و اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت در ساخت داشته است، به نحوی که از ۶ گالری بیش ۴ گالری آن موزه‌آرایی شده است، هدف‌گذاری ما برای افتتاح سال ۱۴۰۱ بود، اما با توجه به اینکه هنوز اعتبارات سال جاری را دریافت نکردیم پیش‌بینی بنده این است که انشالله در سال آینده حتماً موزه دفاع مقدس سمنان را افتتاح کنیم.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس مستقر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و در حاشیه آن، نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت»، ویژه دستاورد‌های پنج ساله ادارات کل این بنیاد، از هفدهم دی تا امروز (بیست و یکم دی) با حضور معاونین، رؤسای سازمان‌ها و مدیران ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. 

انتهای پیام/ ۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار