پیام امیرعبداللهیان به مناسبت سالگرد شهادت دو شهید هسته‌ای

وزیر امور خارجه در پیامی به مناسبت سالگرد شهادت شهیدان احمدی روشن و علیمحمدی اعلام کرد: این دو شهید عزیز چنان با عشق، نبوغ و اراده راسخ در عرصه پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور، مؤثر و خالصانه ظاهر شدند که اردوگاه استکبار و نظام سلطه، حضور این مجاهدان حوزه علم و فناوری در کشورمان را تاب نیاورد.
کد خبر: ۵۶۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹ - 11January 2023

پیام امیرعبداللهیان به مناسبت سالگرد شهادت دو شهید هسته‌ایبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (چهارشنبه) ۲۱ دی ماه و در سالگرد شهادت دو شهید هسته‌ای کشورمان پیامی به شرح زیر صادر کرد:

بسم رب الشهداء والصدیقین

سالگرد شهادت دو تن از دانشمندان برجسته هسته‌ای و نخبگان فداکار میهن اسلامی شهید مصطفی احمدی روشن و شهید مسعود علیمحمدی را به خانواده‌های معظم این دو شهید عزیز و ملت بزرگ ایران تسلیت و تهنیت عرض می‌کنیم.

در این پیام آمده است: این دو شهید عزیز چنان با عشق، نبوغ و اراده راسخ در عرصه پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور، مؤثر و خالصانه ظاهر شدند که اردوگاه استکبار و نظام سلطه، حضور این مجاهدان حوزه علم و فناوری در کشورمان را تاب نیاورد و به خیال خام خود برای جلوگیری از رسیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به قله‌های استقلال علمی و هسته‌ای، جسم پاکشان را با شقاوت و ناجوانمردی آماج هجوم تروریست‌های مزدور و درمانده خود کرد.

در این پیام عنوان شده است: انشاءالله جوشش خون این دو شهید عزیز، انگیزه مضاعفی برای جوانان نخبه کشور در استمرار جهاد علمی آنان و رسیدن به اهداف مهم علمی و خودکفایی کشور اسلامی خواهد بود.

وزیر خارجه در این پیام می‌افزاید: بی شک شهادت این دو دانشمند گرانقدر، عزم ما را برای حمایت و یاری رساندن به تلاشگران عرصه فناوری و استقلال خواهی کشور و ملت ایران راسخ‌تر می‌سازد. فرصت را مغتنم شمرده، یاد و خاطره شهیدان عزیز رضائی نژاد، شهریاری و فخری زاده و همه شهدای مسیر اعتلای توان علمی و فناوری کشور را گرامی می‌داریم و به ارواح طیبه این شهیدان و همه شهیدان سرافراز ایران اسلامی درود و سلام می‌فرستیم.

شهید مصطفی احمدی روشن دانشمند نخبه جوان در ساعت ۸:۱۹ دقیقه صبح روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه ۱۳۹۰ در حین عزیمت به محل کار بر اثر انفجار یک بمب مغناطیسی که توسط یک موتور سوار به ماشین او متصل شد، در خیابان شهید داود گل نبی به همراه راننده اش شهید رضا قشقایی به فیض شهادت نائل آمد.

شهید مسعود علیمحمدی دانشمند هسته‌ای کشورمان نیز در ۲۲ دی ۱۳۸۸ درحالی که قصد خروج از منزلش را داشت بر اثر انفجار یک بمب کنترل از راه دور به شهادت رسید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار