نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

شهید حاج قاسم سلیمانی تجسمی از همه شهدا بود

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به دومین سالگرد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: امروز در همه رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی صحبت از شهید سلیمانی است. شهید حاج قاسم سلیمانی تجسمی از همه شهدا بود و شهدا برای امنیت ما از همه چیز خود گذشتند.
کد خبر: ۴۹۹۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰ - 04January 2022

شهید حاج قاسم سلیمانی تجسمی از همه شهدا بودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت الاسلام یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی گروهی هنر‌های تجسمی «بصیرت سلیمانی» که به منظور تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم در موزه مرکزی شهدا برگزار شد، ضمن تقدیر و تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم و خانواده شهدای هسته‌ای، اظهار داشت: اگر خانواده معظم شهدا صبوری نمی‌کردند امروز درخت تنومند انقلاب اسلامی پر آوازه نبود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به دومین سالگرد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: امروز در همه رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی صحبت از شهید سلیمانی است. شهید حاج قاسم سلیمانی تجسمی از همه شهدا بود و شهدا برای امنیت ما از همه چیز خود گذشتند.

حجت الاسلام شکری در این مراسم با اشاره به یکی از داستان‌های عبرت‌آموز قرآن در سوره بقره به داستان سپاه طالوت و جالوت و به اهمیت اطاعت از ولایت برای پیروزی در مقابل استکبار اشاره کرد و گفت: سپاه طالوت با اطاعت از رهبری که خدا برای آن‌ها فرستاده بود در مقابل سپاه عظیم جالوت مقاومت کردند. توانایی و دانایی از مهمترین صفات رهبری بود که خداوند برای سپاه جالوت فرستاد، زیرا خداوند به او علم و حکمت عنایت کرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر الگو قرار دادن زندگی شهدا در جامعه گفت: شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع سلامت مجاهدت‌های درخشانی داشتند و با الگو قرار دادن آن‌ها می‌توان یک امت را نجات داد.

معصومه پاشایی، نماینده مجلس شورای اسلامی و فرزند شهید حسین پاشایی نیز در این مراسم با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی و نقش الگو قرار دادن شهدا در جامعه، گفت: حاج قاسم سلیمانی نماد شخصی است که مسئولیت‌پذیر بود و امنیت را به جامعه هدیه داد و باید نگاه درستی از شهدا را در جامعه به جوانان نشان داد.
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی خطاب به هنرمندان ایثارگر، گفت: باید از شهدا الگو بگیریم و هنرمندان باید چهره واقعی شهدا را نمایش دهند و مسئولیت مهمی در این زمینه به عهده دارند.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم گفت: امروز در این مراسم در خدمت هنرمندانی هستیم که قصد دارند با خلق اثر هنری فاخر و متعهدانه راه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را ادامه دهند. در این نمایشگاه ۴۰ هنرمند از شاخه‌های مختلف هنر‌های تجسمی با آثارشان حضور دارند.

رحیم نریمانی با اشاره به اینکه شهیدان مظهر ایثار و ازخودگذشتگی هستند، گفت: شهیدان جایگاه والایی دارند که قابل درک نیست. باید توجه داشته باشیم که هنرمندان با خلق اثر هنری به سردار دل‌ها ادای دین می‌کنند. این دغدغه‌مندی آن‌ها بسیار ارزشمند و ستودنی است. باید شاخصه‌های مکتب حاج قاسم در میان جامعه به ویژه نسل جوان ترویج یابد و گفتمان سردار دل‌ها بین آحاد مختلف مردم نهادینه شود.

اجرای سرود گروه نور مشکات و تجلیل از خانواده شهید «مظفرنیا» از شهدای مدافع حرم، همسر شهید «مرادعلی عباسی فر»، همسر شهید «احمد اسماعیلی»، همسر شهید «بیدی»، خانواده شهید «جلال ملک محمدی» با حضور سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سعید حقیقی، مشاور عالی و مدیرکل حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

در این مراسم از کتاب «نقاشی اجتماعی ایران و جهان» اثر سمیه ولیان رونمایی شد و علاوه بر این، پرتره شهید پاشایی به فرزندش که در مراسم حضور داشت اهدا شد.

نمایشگاه بین‌المللی گروهی هنر‌های تجسمی «بصیرت سلیمانی» با حضور ۴۰ نفر از هنرمندان ایثارگر در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نقاشی خط، عکس طراحی، کوئیلینگ، اینستالیشن، پوستر، دیجیتال پینت و موشن در پایان مراسم افتتاح شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار