تسلط روسیه بر شهر راهبردی «سولِدار»/ آمار تلفات ارتش اوکراین در روزهای اخیر

بعد از چند روز درگیری‌های شدید، روسیه تسلط بر شهر راهبردی «سولِدار» را رسماً اعلام کرد.
کد خبر: ۵۶۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲ - 13January 2023

تسلط روسیه بر شهر راهبردی «سولِدار»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، بعد از چند روز درگیری‌های شدید بین نیرو‌های روسیه و نظامیان اوکراینی در شهر راهبردی «سولِدار» در استان «دونتسک»، مسکو امروز (جمعه) رسماً تسلط بر این شهر را اعلام کرد.

وزارت دفاع روسیه طی بیانیه‌ای گفت: «در شامگاه ۱۲ ژانویه (به وقت محلی) آزادسازی شهر سولدار به‌طور کامل به پایان رسید؛ امری که برای ادامه موفق عملیات آفندی از اهمیت راهبردی برخوردار است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «آزادسازی سولِدار، نیرو‌های اوکراینی در باخموت را منزوی کرده و اجازه می‌دهد تا مسیر‌های تدارکاتی آن‌ها در آرتومیفسک قطع شود».

این وزارتخانه توضیح داد: «فقط در سه روز گذشته بیش از ۷۰۰ نظامی اوکراینی و بیش از ۳۰۰ واحد تسلیحات نیرو‌های مسلح این کشور در شهر سولدار منهدم شدند».

وزارت دفاع روسیه سپس به ارائه آماری از تلفات و خسارات ارتش اوکراین در دیگر جبهه‌های جنگ پرداخت: «طی یک روز اخیر، سه هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی توسط سامانه‌های پدافند هوایی در مناطق شهرک‌های ولادیمیروفکا و نیکلسکویه در استان دونتسک و زمیفکا در استان لوهانسک، ساقط شدند».

طبق این گزارش، ارتش روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ انبار مهمات نیرو‌های اوکراینی در منطقه «زاپروژیا» و ۱۱۷ یگان توپخانه‌ای در صد و پنج نقطه از این کشور را هدف قرار داده است.

در پایان این بیانیه آمده است: «مجموعاً از آغاز عملیات ویژه، ۳۷۲ جنگنده، ۲۰۰ بالگرد، ۲۸۷۶ پهپاد، ۴۰۰ سامانه موشکی ضدهوایی، هفت هزار و ۴۹۵ تانک و سایر خودرو‌های زرهی رزمی، ۹۸۲ موشک‌انداز چندگانه، سه هزار و ۸۲۰ توپخانه و خمپاره نابود شده است».

انتهای پیام/ 134

نظر شما
پربیننده ها