وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ظهور ۲۸ هزار نویسنده معجزه انقلاب است/ «جلال آل احمد» نماد تمدنی ایران در برابر هجمه‌ی مدرنیته

«اسماعیلی» جلال آل احمد را نماد تمدنی ایران در برابر هجمه‌ی مدرنیته دانست و گفت: ظهور ۲۸ هزار نویسنده طی ۴۳ سال گذشته معجزه انقلاب است.
کد خبر: ۵۶۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶ - 14January 2023

ظهور ۲۸ هزار نویسنده معجزه انقلاب است/ جلال آل احمد نماد تمدنی ایران در برابر هجمه‌ی مدرنیتهبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد شامگاه امروز شنبه، با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «یاسر احمدوند» معاون فرهنگی و جمعی از اهالی قلم در تالار وحدت تهران برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی به وجود ۲۸ هزار نویسنده طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با تاکید براینکه این تعداد اهل قلم را باید معجزه انقلاب اسلامی دانست، اظهار داشت: پیشرفت‌های گسترده‌ای در عرصه‌های اندیشه و قلم صورت گرفته است.

وی به راه‌اندازی مجدد رویداد‌های فرهنگی پس از شیوع کرونا اشاره کرد و با بیان اینکه با اقدامات خوبی که اتفاق افتاد درحال تجربه فعالیت‌های هنری باشکوه با حضور عموم مردم هستیم، ادامه داد: درحالی که در بسیاری از کشور‌ها کرونا شیوع پیدا کرده و عدد فوتی‌ها سه رقمی است به‌واسطه‌ی مجاهدت‌های مدافعان سلامت و خدمت‌گزاران کشور به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده‌ایم که یک داشته بزرگ برای ملت بزرگ ایران است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آغاز جشنواره‌های فرهنگی هنری در آستانه دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: درحال ورود به فصل جشنواره‌های بزرگ کشورمان هستیم؛ سرآغاز این جشنواره‌ها با کتاب شروع خوبی است که با جشنواره‌های هنری فجر ادامه پیدا می‌کند که اوج فرهیختگی هنری جوانان ایران را به رخ جهانیان خواهد کشید.

اسماعیلی نقش جلال ال احمد در دهه ۴۰ را مهم دانست و تاکید کرد: ۶۰ سال از نهضت امام (ره) می‌گذرد و کار جلال نشان دهند رویاروی بزرگ تاریخی ماست؛ کار جلال یک مسئله مهم را برای ما یادآوری می‌کند. ال احمد برای ما یک نماد تمدنی دارد. تمدن ایرانی اسلامی در برابر هجمه‌ی که در مدرنیته اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: اینکه ما در دوره انقلاب اسلامی از میان نویسندگان فعال جلال را نماد می‌دانیم، صرفا تجلیل از شخص جلال نیست بلکه پاسداشت یک مبارزه طولانی با جریان غرب‌زده است. او از پاسداران صیانت از مرز‌های هویت ایرانی اسلامی ما بوده است که در روزگاری این پرچم را برداشته که روزگار غربت این تفکر بوده است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها