به روز شده در: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
در دیدار مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری مطرح شد؛
رهبر معظم انقلاب اسلامی رعایت اقتضائات کار فرهنگی - تبلیغی را راهبردی همیشگی دانستند و فرمودند: با تولید فکر نو، فرآوری آن‌ها و تبدیلشان به محصولات فاخرِ دارای بسته‌بندی خوب، در بازار فکر فعال شوید.
کد خبر: ۵۶۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷ - 18January 2023

ملاحظه و رعایت اقتضائات کار فرهنگی - تبلیغی راهبردی ضروری و همیشگی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حضرت امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس و جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری، تولید و ارائه محصولات فاخرِ مبتنی بر فکر نو، و در نظر گرفتن اقتضائات اجتماعی و فرهنگی تبلیغ را در عین خشیت کامل از پروردگار، دو وظیفه مهم دستگاه‌های فرهنگی تبلیغاتی خواندند.

حضرت امام خامنه‌ای ضمن قدردانی از اقدامات خوبی که در سازمان تبلیغات اسلامی انجام گرفته است، با استناد به آیات قرآنی، خشیت از پروردگار به معنای «ملاحظه، رعایت و مراقبت» را راهبرد ضروری و همیشگی فعالان عرصه فرهنگ و تبلیغ دانستند و افزودند: دستگاه‌ها و عناصر فرهنگی-تبلیغی باید کاملاً مراقب باشند که حرف خدا در هیچ شرایطی زمین نماند و در این زمینه نباید از جنجال و هوچی گری و اتهامات ترسید.

معظم‌له توجه به اقتضائات اجتماعی در تبلیغ را نادیده گرفتن خشیت الهی ندانستند و گفتند: کارهای فرهنگی لوازمی دارد که باید به آنها توجه کامل کرد.

حضرت امام خامنه‌ای توجه به لسان قوم را در فعالیت‌های فرهنگی- تبلیغاتی از جمله این اقتضائات برشمردند و گفتند: زبان ارتباط گرفتن با یک جوان و نوجوان با زبان حرف زدن با یک غافل جاهل یا معاند فرق می‌کند همچنانکه باید زبان و لسان صحبت و تبلیغ در کشورهای دیگر با  کار فرهنگی-تبلیغی در داخل از جمله در مجموعه‌های انقلابی تفاوت داشته باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بازار فکر و محصولات نو در داخل و خارج را پررونق خواندند و فرمودند: با تولید فکر نو، فرآوری آن‌ها و تبدیلشان به محصولات فاخرِ دارای بسته‌بندی خوب، در این بازار پرمشتری فعال شوید.

معظم‌له با ابراز ناخرسندی از کم کاری در این عرصه گفتند: سازمان تبلیغات و حوزه هنری در عرصه‌های مختلف، کار خوبِ زیاد کرده‌اند اما نه به اندازه عمر حدوداً چهل سال خود، بنابراین باید کار و تلاش را مضاعف کرد.

اهمیت دادن به نیروی انسانی زبده به‌عنوان محور اساسی مجموعه‌های فرهنگی، حفظ نیروهای خوب سازمان تبلیغات در همه رشته‌‎ها،‌ مراقبت از نیروها و مواظبت در زمینه آفات برون‌سپاری کارهای فرهنگی تبلیغاتی، چهار نکته دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار بود.

معظم‌له در این زمینه فرمودند: البته باید از ظرفیت‌های مردمی حداکثر استفاده را کرد که در این زمینه جشنواره عمار نمونه خوبی است.

حفظ شادابی، سرزندگی، خوشحالی و خشنودی مردم از دیگر نکاتی بود که ایشان به‌عنوان یکی از وظایف مهم دستگاه‌های فرهنگی تبلیغاتی بیان کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تشریح بیشتر ابعاد و اهمیت این موضوع گفتند: البته اگر وضع اقتصاد و زندگی مردم بهتر شود شادابی و خشنودی آن‌ها تا حدودی تأمین می‌شود اما جدا از این مسئله هم می‌توان با مشارکت خود مردم، کارهای متنوع – شیرین و سرزنده ای انجام داد.

بخش آخر سخنان حضرت امام خامنه‌ای در این دیدار حاوی چند توصیه از جمله پرهیز از جناح گرایی بود.

معظم‌له فرمودند: در کل کشور به اتحاد کلمه و همدلی نیاز داریم چه برسد به مجموعه‌های انقلابی که باید کاملاً از افتادن در دام نحله‌های گوناگون فکری و جناح گرایی پرهیز کنند.

خودداری از کارهای صرفاً ویترینی و شکلی، و مراقبت از تولید آثار خنثی و بدون جهت گیری صحیح توصیه‌های دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی به رئیس و تعدادی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری بود.

انتهای پیام/371

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها
آخرین اخبار