معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف در ده ماهه سال جاری

فیروزآبادی از ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف در ده ماهه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۶۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۹ - 19January 2023
ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف در ده ماهه سال جاری«مرتضی فیروزآبادی» معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به ایجاد بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در ۱۰ ماهه سال جاری اظهار داشت: این تعداد فرصت شغلی برابر با کل عملکرد اشتغال کمیته امداد در سال گذشته است.
 
فیروزآبادی گفت: با تصویب شورای عالی اشتغال، هدف‌گذاری کمیته امداد ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ است که تاکنون با پرداخت بیش از ۱۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ادامه داد: حدود ۲۰۰ هزار پرونده شغلی مددجویان نیز در بانک‌ها منتظر دریافت وام اشتغال است که در صورت پرداخت کامل مابقی تسهیلات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ راه‌اندازی ۵۰۰ هزار فرصت شغلی تا پایان سال محقق خواهد شد.
 
وی در زمینه آخرین وضعیت پرداخت منابع تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: تاکنون مبلغی از این محل به کمیته امداد تخصیص نیافته که نیازمند همراهی بیشتر وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه است.
 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اضافه کرد: در استان‌های سمنان، ایلام و بوشهر بهترین عملکرد را طبق برنامه اشتغال داشته‌ایم و در استان‌های تهران، قم، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و اردبیل با همکاری بیشتر مسئولان استانی، امکان جبران عقب‌ماندگی وجود دارد.
 
وی خواستار توجه بیشتر مسئولان استانی به برگزاری جلسات کارگروه اشتغال شد و ادامه داد: پیگیری برای رفع موانع در پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال باید با جدیت انجام شود.
 
فیروزآبادی گفت: براساس نظارت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ۹۱ درصد منابع پرداخت شده کمیته امداد در حوزه اشتغال اصابت به هدف دارند و منجر به اشتغال می‌شوند.
 
وی با تشریح نظارت کمیته امداد بر طرح‌های اشتغال تصریح کرد: نظارت‌های کمیته امداد شامل سه مرحله قبل از اجرای طرح، حین اجرای طرح و پس از اجرای طرح است و نظارت‌های ادواری نیز تا پنج سال ادامه پیدا می‌کند.
 
فیروزآبادی با بیان اینکه توسعه زنجیره‌های تولید و جهت‌گیری دانش‌بنیان، دو رویکرد کلی معاونت اشتغال کمیته امداد است، اظهار داشت: اشتغال‌زایی از طریق محصولات دانش‌بنیان مانند پهپاد‌های سم‌پاشی یکی از اقدامات در این زمینه است و هرچه مشاغل ما جهت‌گیری دانش‌بنیان داشته باشد هم درآمد بالاتر و هم پایداری بیشتری خواهد داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: جهت‌گیری دیگر در این زمینه، بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد اشتغال و پشتیبانی از مشاغل است که این امر در بازارسازی و فروش محصولات بسیار موثر خواهد بود.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار