رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس:

اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه دیکته شده از سوی آمریکایی‌ها است

جوکار گفت: مشخصاً اروپایی‌ها دقیقاً مسیر ترامپ و آمریکا را تکرار می‌کنند و امکان دارد حتی این اقدام دیکته شده از سوی آمریکایی‌ها بوده و اروپا نقش مجری را داشته باشد.
کد خبر: ۵۶۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰ - 28January 2023

اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه دیکته شده از سوی آمریکایی‌ها استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدصالح جوکار» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس در گفت‌وگویی با اشاره به اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران اظهار داشت: این اقدام پارلمان اروپا در حقیقت یک اقدام نابخردانه‌ای بود که ناشی از عدم تحلیل صحیح و درست و همچنین عدم شناخت درست قواعد و موازین بین‌الملل و منشور سازمان ملل است؛ اگر اروپایی‌ها این مسائل را درک می‌کردند دست به چنین کاری نمی‌زدند.

جوکار با بیان اینکه اقدام اورپایی‌ها نشان دادن پارلمان اروپا از موقعیت خوبی برخوردار نیست، افزود: مشخصاً اروپایی‌ها دقیقاً مسیر ترامپ و آمریکا را تکرار می‌کنند و امکان دارد حتی این اقدام دیکته شده از سوی آمریکایی‌ها بوده و اروپا نقش مجری را داشته باشد.

قطعنامه پارلمان اروپا دارای اغراضِ سیاسیِ ضدایرانی است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها مجلس ضمن محکومیت اقدام اروپایی‌ها این قطعنامه پارلمان اروپا را مبنی بر اغراض سیاسی ضدایرانی ارزیابی کرد و ادامه داد: سپاه پاسداران برآمده از متن مردم است و برابر قانون اساسی در راستای حفاظت از منافع ملی حرکت می‌کند و نقش ماندگار و غیرقابل انکاری در مبارزه با تروریست در سطح منطقه غرب آسیا دارد؛ نماد این حرکت شجاعانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که با ایثار و فداکاری، امنیت و آرامش را برای منطقه به ارمغان آورد.

وی به اقدامات تروریستی کشور‌های اروپایی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اینکه اروپایی‌ها، سپاه که یک رکن اساسی حاکمیتی به حساب می‌آید را متهم به تروریستی بودن می‌کنند در واقع به معنای دخالت کشور‌ها در نظم و مقررات بین المللی است. این اقدام رویه بسیار خطرناکی است که با این رویه می‌توان حتی ارتش کشور‌های اروپایی را تروریسم واقعی قلمداد کرد.

اروپایی‌ها تروریست‌های منطقه‌ای هستند

جوکار اضافه کرد: اروپایی‌ها در عراق و غرب آسیا و همچنین در نقاطی از آفریقا نقش تروریستی داشتند و زن و مرد و کودک این کشور‌ها توسط ارتش اروپایی کشته شدند. به عنوان مثال آلمان در جنگ تحمیلی حمایت‌های زیادی از رژیم بعث عراق کرد و سلاح‌های شیمیایی در اختیار این رژیم قرار داد و امروز شمار زیادی از مجروحان و جانبازان هستند که قربانی این تروریسم شدند. انگلیسی‌ها هم در جنگ تحمیلی تجهیزات نظامی مثل هلی‌کوپتر برن و توپ‌های دور برد در اختیار صدام گذاشتند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها مجلس تصریح کرد: اروپایی‌ها خودشان تروریست‌های منطقه‌ای هستند و ارتش‌هایشان نیز ارتش تروریستی هستند و این‌ها با فرار از واقعیت‌ها دست به چنین اقدامی زدند و نوکری خودشان را نسبت به آمریکا اثبات کردند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها