در جشنواره تقدیر از نخبگان علمی مطرح شد؛

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: توجه به علم و نوآوری در نیرو‌های مسلح نهادینه شده است

زلفی‌گل با بیان اینکه توجه به علم و نوآوری در نیرو‌های مسلح ما نهادینه شده است، گفت: امروز به لطف رهبری امام خامنه‌ای و با شعار «ما می توانیم» در سایه استقلال سیاسی توانستیم در عرصه‌های مختلف موفق شویم.
کد خبر: ۵۶۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ - 29January 2023

توجه به علم و نوآوری در نیرو‌های مسلح ما نهادینه شده استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جشنواره ایده‌پردازی و تقدیر از نخبگان علمی که صبح امروز (یکشنبه) در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا، اظهار داشت: ما قدردان زحمات نیرو‌های مسلح هستیم؛ شما عمر و جوانی خود را برای امنیت ما صرف می‌کنید.

زلفی‌گل با بیان اینکه سلامت اجتماعی مرهون زحمات شما است، ادامه داد: اگر سلامتی آرامش و آسایش در سایه امنیت نباشد زندگی بشر نشاط نخواهد داشت و امنیت مرهون از خودگذشتگی شماست.

زلفی گل افزود: قدردان زحمات شما هستیم و همه مردم ایران می‌دانند امنیت و آسایش امروز بخاطر گذشت شما است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه توجه به علم و نوآوری در نیرو‌های مسلح ما نهادینه شده است، یادآور شد: بابد مراقب باشیم دشمنان وحدت و یگانگی در بین مردم و اقوام‌مان را مبنا و منشا تفرقه قرار ندهد.

وی با بیان اینکه امروز در عرصه‌های مختلف تسلیحات نظامی دست برتر را داریم، گفت: امروز به لطف رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و  شعار ما می‌توانیم در سایه استقلال سیاسی توانستیم در عرصه‌های مختلف موفق شویم.

زلفی گل تصریح کرد: انقلاب اسلامی موجب شد دانشگاه‌های ما دوره‌های دکتری و پسادکتری داشته باشیم در رشته‌های مختلف مرزشکنی علمی داریم. امروز توریسم سلامت بسیار فعال است و بسیاری برای درمان به کشورمان مراجعه می‌کنند که مرهون زحمات شما در نیرو‌های مسلح است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نیرو‌های مسلح در تبدیل علوم و فنون نقش کلیدی دارد، افزود: امروز نیرو‌های مسلح ما به درجه‌ای از دانش رسیده که قدرت تبدیل علوم به فنون را بدست آورده است.

وی اضافه کرد: شما در نیرو‌های مسلح علوم را تبدیل به فنون و علم را تبدیل به محصول قابل خرید به فروش می‌کنید و در دنیا اولین فناوری‌ها را نیرو‌های مسلح دست پیدا می‌کند.

زلفی گل تصریح کرد: حاکمیتی موفق است که بیشتر سرمایه گذاری در عرصه‌های نظامی داشته باشد و نخبگان خود را در آن عرصه بیشتر به کار بگیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: در سند نظام ملی نوآوری هر کدام از نهاد‌های خصوصی و دولتی و نیرو‌های مسلح ما در پازل این سند و تبدیل ایده به محصول و ثروت آفرینی آن نقششان مشخص باشد و به آن عمل کنند.

زلفی گل با بیان اینکه برنامه هوشمند کارنامه درخشانی را در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: می‌توانید از دانشمندان دانشگاهی در این عرصه استفاده کنید و خدا را شاکریم که نیرو‌های مسلح ما ارتباط خوبی با بدنه دانشمندان ما دارند؛ البته کافی نیست. شما در نیرو‌های مسلح ظرفیت سربازی را در اختیار دارید که می‌توانید از آن در تبدیل علم به فن استفاده کنید.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار