۴۴ سال افتخار/ در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ مطرح شد؛

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر: «ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» شعار دهه فجر امسال/ اجرای ۶۰ هزار برنامه مشترک استانی و ملی/ «جهاد تبیین» محور اصلی برنامه‌های دهه فجر است

موسوی گفت: مردم ایران همیشه حضور پرشکوهی در برنامه‌های ملی دارند، اما امسال ما در شرایط ویژه‌تری قرار داریم، زیرا دشمن در طی ماه‌های گذشته یک جنگ ترکیبی تمام عیار را علیه مردم ایران راه انداخت که مراسمات دهه فجر امسال را ویژه‌تر می‌کند.
کد خبر: ۵۷۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹ - 31January 2023

«ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» شعار دهه فجر امسال/ اجرای ۶۰ هزار برنامه مشترک استانی و ملی/ «جهاد تبیین» محور اصلی برنامه‌های دهه فجر استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سید نظام‌الدین موسوی» رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ در ابتدای نشست با درود بر روح پرفتوح حضرت امام خمینی (ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: دهه فجر هر سال یادآور دلاوری‌ها، قهرمانی‌ها و مجاهدت مردم شهدای عزیزی است که در عصر استعمار زده پیش از انقلاب، عزت استقلال به سرزمین ایران دادند، هر ساله برای یادآوری مجاهدت‌های شهدا مردم ایران به خیابان‌ها می‌آیند تا تجدید میثاقی با آرمان‌های امام و شهدا داشته باشند.

موسوی تصریح کرد: هر ساله توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که متولی هماهنگ کردن بخش‌های مردمی مناسبت‌های ملی و مذهبی است، برنامه‌هایی برای دهه فجر در نظر می‌گیرد، امسال همانند سال‌های گذشته ما جلسات را با نهاد‌های مردمی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسمات دهه فجر داشتیم.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ۲۹ قشر و کمیته در ستاد شکل گرفت که هر کدام متناظر با قشر مربوطه برنامه‌های ویژه‌ای طراحی کرده‌اند که ان‌شاالله طبق اطلاعات واصل شده چیزی در حدود ۶۰ هزار برنامه اجرا خواهیم کرد که به صورت مشترک، استانی و ملی برگزار خواهد شد.

وی افزود: مردم ایران همیشه حضور پرشکوهی در برنامه‌های ملی دارند، اما امسال ما در شرایط ویژه‌تری قرار داریم، زیرا دشمن در طی ماه‌های گذشته یک جنگ ترکیبی تمام عیار علیه مردم ایران راه انداخت که مراسمات دهه فجر امسال را ویژه‌تر می‌کند، هدف جنگ ترکیبی دشمن خدشه‌دار کردن امید، نشاط و اتحاد ملت ایران بود و در نهایت تجزیه این سرزمین را مد نظر داشتند.

موسوی ادامه داد: طبیعتاً در جنگ ترکیبی که دشمن علیه سرزمین و مردم ایران شکل داده باید با حضور پر شکوه مردم خنثی شود، طبق ابلاغی که به دستگاه‌های مختلف داشتیم مقرر شد جهاد تبیین به عنوان مطالبه جدی امام خامنه‌ای محور قرار گیرد. قطعا مشکلات زیادی در کشور وجود دارد که رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه روز گذشته خود بسیاری از آن‌ها را تبیین کردند، اما همه به آینده خوش‌بین هستیم.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی بیان داشت: نشاط اجتماعی و امید آفرین یکی دیگر از محور‌های برنامه‌های ویژه دهه فجر امسال خواهد بود، همچنین وحدت که نقطه مقابل تجزیه طلبی به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی دشمن خواسته‌ای است که همه اعضای ستاد بر آن تاکید داشتند.

موسوی با بیان اینکه شعار دهه فجر امسال «ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» است، گفت: ان‌شالله فضا به گونه‌ای باشد که ایام‌الله دهه فجر و مناسبت‌های بعد آن منجر به جشن ملی خانواده ایران شود.

وی با بیان اینکه اولین برنامه سراسری فردا به عنوان یادآور بازگشت امام خمینی به میهن است، گفت: سخنران مراسم فردا محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی است، همچنین نواخته شدن زنگ انقلاب اسلامی در مدارس سراسر کشور اجرا خواهد شد و در تمامی گلزارهای شهدا مراسم گل‌افشانی و عطر افشانی خواهیم داشت.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر خاطرنشان کرد: از روز دوازدهم تا بیست و دوم بهمن برنامه‌های متعددی در مراکز فرهنگی، کارخانجات، تولیدی، ادارات، ورزشگاه‌ها و مکان‌های مذهبی و اقلیت‌ها خواهیم داشت.

موسوی ادامه داد: حدود ۵۰ هزار گروه سرود نوجوانان و دانش‌آموزی داریم که مراسم «آوای فجر» را اجرا خواهند کرد، با توجه به هدف‌گیری دشمنان علیه دانش‌آموزان الحمدالله گروه‌های مختلف دانش‌آموزی در سراسر کشور اعلام آمادگی کردند تا برنامه‌های ابتکاری مختلفی را در مدارس مختلف کشور برگزار کنند، همچنین نمایشگاه‌های متعددی در ۱۱۰ هزار مدرسه برگزار خواهیم کرد.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی بیان داشت: برنامه‌ای که در همه سطوح در حال برگزاری است که ان‌شالله نقطه اوج آن در ایام دهه فجر است برگزاری اردو‌های راهیان پیشرفت است که برنامه‌ریزی شده است که این اردو‌ها در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و صنعتی برگزار شود و جوانان با دستاورد‌های علمی کشور آشنا شوند.

وی با یادآوری اقدام برخی پیروان جریانات کفر در توهین به مقدسات اسلامی، گفت: همانطور که شاهد بودید، طی هفته‌های اخیر برخی از جریانات خبیث در اروپا اقدام به توهین به پیامبر اکرم و قرآن کریم کردند که با واکنش‌های قاطع نه از سوی مسلمانان بلکه از سوی بسیاری از پیروان ادیان توحیدی دیگر همچون مسیحیان و یهودیان مواجه شد.

موسوی تاکید کرد: بعد توهین اخیری که به قرآن صورت گرفت، یکی از بزرگان دین مسیحیت در یکی از مراسمات دینی خود قرآن به دست و با تکریم قرآن در مراسم خود ورود پیدا کرد و به نوعی هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر تصریح کرد: این موضوع برای مسلمان هم وجود دارد و اگر خدایی ناکرده به حضرت موسی یا حضرت عیسی اهانتی صورت بگیرد یا مقدسات ادیان توحیدی مورد تمسخر قرار بگیرد، قطعا با واکنش جدی مسلمانان مواجه خواهد شد.

موسوی در ادامه بیان داشت: در تلاش هستیم دهه فجر امسال در ۸۰ هزار محله شاهد اوج همدلی و همدبستگی بین مردم باشیم که البته محور این برنامه با بانوانمان است، ما نزدیک ۱۳۵۷ جشن تکلیف را در سطح مساجد و مدارس خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات ویژه ستاد دهه فجر امسال برگزاری جشن‌های فجر در خارج از کشور است، گفت: طبق گزارش‌هایی که به دست ما رسیده است در پنجاه کشور که جمهوری اسلامی ایران در آن نمایندگی دائم فرهنگی دارد، اقدام به برگزاری جشن‌های دهه فجر انقلاب خواهیم کرد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی بیان کرد: به رغم همه تلاش‌هایی که دشمن برای تخریب وجهه جمهوری اسلامی داشتند، گزارشات حاکی از استقبال ایرانیان ساکن خارج از کشور و دوست‌داران انقلاب اسلامی برای برگزاری جشن‌های دهه فجر در خارج از کشور است.

وی افزود: هشت رویداد بین‌المللی ورزشی با حضور کشورهای مختلف در رشته‌های مختلف بدمینتن، کشتی، کبدی و بدنسازی برگزار خواهد شد و تعداد بسیاری از ورزشکاران ان‌شالله در کشور حضور پیدا خواهند کرد و ما هم بر این اساس شاهد یک نشاط اجتماعی بی سابقه در کشورمان باشیم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها