۴۴ سال افتخار/ مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زمان در دفاع مقس استان کرمانشاه خبر داد؛

پخش مستند خاطرات زنان کرمانشاهی در شبکه استانی

«آزادی» از پخش خاطرات زنان کرمانشاهی از دوران پیروزی انقلاب اسلامی در قالب فیلم مستند کوتاه در شبکه استانی زاگرس خبر داد.
کد خبر: ۵۷۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰ - 31January 2023

پخش مستندخاطرات زنان کرمانشاهی در شبکه استانی«آذر آزادی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زمان در دفاع مقس استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: به مناسبت ایام الله دهه فجر، خاطرات زنان کرمانشاهی از دوران پیروزی انقلاب اسلامی در قالب فیلم مستند کوتاه در شبکه استانی زاگرس روایت می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‎‌های مشارکت زنان این اداره‌کل در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در این ایام برنامه‌های متعددی در حوزه زنان با همکاری سایر ادارات فرهنگی استان برگزار خواهیم کرد که یکی از این برنامه‌ها مستندسازی خاطرات زنان و دختران کرمانشاهی در دوران انقلاب جهت نشر در فضای مجازی است.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زمان در دفاع مقس استان کرمانشاه با تاکید بر نقش مهم و تاثیرگذار زنان در پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: اگر حضور زنان و دختران انقلابی در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی و حمایت آنان از پدران، برادران و همسرانشان نبود، قطعاً پیروزی نهایی به دست نمی‎ آمد.

وی تصریح کرد: شرکت گسترده در راهپیمایی‎ ها، چاپ و پخش اعلامیه‎‌های حضرت امام خمینی (ره)، فعالیت در قالب یک نیروی اطلاعاتی و مخبر برای نیرو‌های انقلابی، تلاش در جهت پشتیبانی از نیرو‌های انقلابی و. از جمله فعالیت‎های زنان در دوران انقلاب بوده است.  

آزادی بیان داشت: در استان کرمانشاه زنان و دختران پای به پای مردان در تظاهرات‎‌ها و راهپیمایی‎‌های ضدرژیم حضور داشتند و حتی تعدادی از آن‌ها هم در این راه به شهادت رسیدند که نمونه بارز این شهدا، شهیده طیبه سادات موسوی زمانی دانشجوی رشته شیمی بود که در تظاهرات ۱۷ دی ‌سال ۱۳۵۷ در شهر کنگاور به ضرب گلوله ماموران ساواک به شهادت رسید.

این مسئول خاطرنشان کرد: یاد و خاطره این شهدای والامقام و بیان ایثار و رشادت‌های این شیر زنان دلیر باید برای نسلی که آن دوران را ندیده و درک نکرده است به درستی روایت شود چرا که نداشتن آگاهی و عدم تبیین درست اتفاقات آن دوران می‌تواند راه را برای تفرقه افکنی دشمنان و وارونه جلوه دادن حقایق انقلاب توسط رسانه‎‌های بیگانه فراهم نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار