در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

کارشناس مسائل بین‌‌الملل: پشت پرده حمله به مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان/ ایران هیچ‌گونه تجاوز و ناامنی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد

هانی‌زاده گفت: اقدام ماجراجویانه رژیم صهیونیستی در ارسال ریزپرنده‌ها برای حمله به تاسیسات نظامی وزارت دفاع در اصفهان ناشی از شکست‌های امنیتی و نظامی این رژیم نامشروع در اراضی اشغالی است.
کد خبر: ۵۷۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۶ - 01February 2023

پشت پرده حمله به مجتمع وزارت دفاع در اصفهان/ ایران هیچ‌گونه تجاوز و ناامنی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد«حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس در خصوص اقدام رژیم صهیونیستی در حمله ناموفق به یکی از مجتمع‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اصفهان اظهار داشت: اقدام ماجراجویانه رژیم صهیونیستی در ارسال ریزپرنده‌ها برای حمله به تاسیسات نظامی وزارت دفاع در اصفهان ناشی از شکست‌های امنیتی و نظامی این رژیم نامشروع در اراضی اشغالی است.

هانی‌زاده افزود: با توجه به اینکه در طول ماه‌های گذشته در سطح کشور شاهد اغتشاشاتی بودیم می‌توانیم بگوییم که آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و برخی کشور‌های منطقه در تشدید اغتشاشات نقش داشتند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: این کشور‌ها قصد داشتند تا با تشدید این بحران‌ها به نوعی ایران را فلج و آنرا از معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی خارج کنند؛ همچنان که این سناریو برای سوریه اتفاق افتاد و این کشور را در طول ۱۲ سال اخیر درگیر یک جنگ داخلی نفسگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: آنها همین سناریو را هم برای ایران تعریف کرده بودند، اما جمهوری اسلامی ایران با رهبری امام خامنه‌ای و هوشمندی ملت ایران و مدیریت نیرو‌های امنیتی و انتظامی توانست از این بحران نفسگیر خارج شود و این سناریو با شکست مواجه شد.

هانی‌زاده اضافه کرد: سناریو دیگری که از سوی آمریکا و غرب علیه ایران تعریف شد، مسئله تحریم‌های سنگین اعمال شده علیه ایران و قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی بود که از سوی پارلمان اروپا انجام شده بود که این‌ها هم بخش جدیدی از جریان‌سازی علیه ایران است که با واکنش‌های تندی از سوی ملت‌های اسلامی و مردم ایران نسبت به درج نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی مواجه شده است. در نهایت این سناریو هم شکست خورد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل یادآور شد: بر این اساس بعد از حوادث اخیر در سرزمین‌های اشغالی و عملیات شهادت‌طلبانه‌ای که رژیم صهیونیستی را تکان داد و موجب شد که این رژیم به شدت به لحاظ امنیتی و نظامی دچار تزلزل شود آمدند و عملیات جدید را انجام دادند تا برای برون‌سپاری بحران‌های رژیم صهیونیستی به خارج از مرز‌ها اقدامی کرده باشند.

وی عنوان کرد: به همین دلیل این عملیات که ارزش نظامی بالایی هم ندارد علیه یکی از مجتمع‌های متعلق به وزارت دفاع در اصفهان صورت گرفت که خوشبختانه با هوشیاری پدافند هوایی این توطئه بزرگ شکست خورد.

هانی‌زاده تصریح کرد: در حقیقت الان مشخص شد که رژیم صهیونیستی توانایی آسیب رساندن جدی به ایران را ندارد. هرچند که در این عملیات چند کشور منطقه هم حضور و شرکت داشتند و عوامل مزدور داخلی هم در حمله اخیر به یکی از مجتمع‌های وزارت دفاع در اصفهان مشارکت داشتند، ولی خوشبختانه این حمله خنثی شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در بخش دیگر صحبت‌های خود افزود: به این نکته هم باید اشاره کنم که ایران هم برای خود برگ‌های برنده‌ای دارد که می‌تواند متقابلا به رژیم صهیونیستی آسیب وارد کند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی بعد از تشکیل کابینه افراطی «بنیامین نتانیاهو» با چالش‌های منطقه‌ای و داخلی مواجه است و انتفاضه‌هایی که شکل گرفته به سرعت بخشیدن به فروپاشی این رژیم نامشروع و اشغالگر کمک فراوانی خواهد کرد.

هانی‌زاده خاطرنشان کرد: آمریکا، غرب و کشور‌های منطقه برای مقابله با ایران سناریو‌های جایگزینی هم دارند و بعد از اینکه شاهد بودیم که رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی با بحران مواجه شدند و انتفاضه‌هایی شروع شده است. اما بعد از اینکه طرح حمله به مجتمع اصفهان شکست خورده پیام‌هایی از سوی آمریکایی‌ها برای آرام کردن ایران ارسال شده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اضافه کرد: بر این اساس هم سفر وزیر امور خارجه قطر به ایران هم در واقع در چارچوب سیاست چماق و هویج آمریکا قرار دارد و اما آن‌ها بعد از هر شکستی که از ایران متحمل می‌شوند با دادن چراغ سبز‌هایی به دنبال آرام کردن ایران هستند تا مانع از این شوند که ایران یک واکنش سختی نسبت به روی دادن این حوادث از خودش نشان بدهد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار