۴۴ سال افتخار/ امام جمعه تبریز تاکید کرد؛

ضرورت طرح مباحث علمی و سیاسی در مساجد

امام جمعه تبریز با اشاره به لزوم طرح مباحث علمی و سیاسی در مسجد، گفت: باید نخبگان علمی را برای انتقال علم خود به جامعه و جوانان دیگر به مساجد دعوت کرد.
کد خبر: ۵۷۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳ - 08February 2023

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمد‌علی آل هاشم» نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌ شرقی امروز در همایش باشکوه یاوران انقلاب اسلامی در سنگر مساجد در عصر گام دوم با تاکید بر این‌که یوم الله ۲۲ بهمن امسال تفاوت اساسی با سال‌های قبل دارد، اظهار داشت: امسال همه دشمنان جمهوری اسلامی برای براندازی نظام اسلامی دست به دست هم داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه حرکت‌های اخیر دشمنان برای براندازی نظام اسلامی در ایران بود، خاطرنشان کرد: با وجود تمامی نقشه‌ها و توطئه‌ها اما نتوانستند به هدف خود برسند و لذا امسال حتی حضور یک فرد بیشتر در راهپیمایی ۲۲ بهمن پاسخی مؤثر به یاوه گویی‌های استکبار خواهد بود.

این مسئول با تاکید بر این‌که دشمنان جمهوری اسلامی در حال رصد وضعیت راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن خواهند بود، عنوان کرد: امسال کسانی که مذهبی نیستند و تعصبات اعتقادی ندارند اما حداقل به خاک و مملکت خود علاقه‌مند هستند نیز باید به میدان بیایند تا به وظیفه خود عمل کنند.

آل هاشم با اشاره به اهمیت برقراری ارتباط تنگاتنگ بین مساجد و مدارس، افزود: مساجدی که در کنارشان مدرسه وجود دارد، حتماً باید با مسئولان آموزش و پرورش ناحیه خود در ارتباط باشند و حتی در برگزاری برخی مراسمات و نمازهای ظهر دانش آموزان مشارکت کنند.

وی با تاکید بر لزوم حضور خردسالان و نونهالان در مساجد، متذکر شد: فرزندان خردسال ما باید به مسجد بیایند و حتی اگر با حضور در مسجد شلوغی کنند نیز هیچ اشکالی ندارد و باید این کودکان را برای حضور مساجد تشویق کنیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به لزوم بهره گیری از نیروی جوانان در هیأت امنای مساجد، گفت: اکنون در مساجد نیاز به آگاه سازی سیاسی داریم. نمازگزاران باید نسبت به مسائل سیاسی آگاه‌ترین قشر باشند و نسبت به توطئه‌هایی که امروز در جامعه ما توسط دشمنان اسلام تحمیل می‌شوند، اطلاع داشته باشند.

این مسئول تاکید کرد: مسجدی می‌تواند فعالیت مؤثر داشته باشد که تمامی اعضای آن با هم اتحاد داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار