۴۴ سال افتخار/ یادداشت/ حامد افروغ

«۲۲ بهمن»؛ روز تجدید قوای ملت برای آینده‌ای روشن

۲۲ بهمن روز جشن ملی ایرانیان است که باید کانون وحدت ملی و تجدید قوای ملت و دولت برای انسجام بیشتر برای آینده‌ای روشن باشد.
کد خبر: ۵۷۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸ - 11February 2023

«۲۲ بهمن»؛ روز تجدید قوای ملت برای آینده‌ای روشنگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شرایطی که ملت‌های مظلوم زیر سیطره قدرت‌های جهانی استخوان خرد می‌کردند و یا با قیام‌های جزیره‌ای مورد سرکوب واقع می‌شدند، مانند طلیعه خورشید در دل ظلمات شب بود که بار دیگر نور امید را روی دل‌های بی‌تاب آزادگی تاباند.

ایران عزیز با وجود همه دشمنی‌ها و توطئه‌هایی که در طول تاریخ با آن‌ها دست و پنجه نرم کرده است، اما هرگز سر تسلیم در برابر دشمنانش فرود نیاورد و همواره در پی گسستن بند‌های بندگی و اسارت بود تا بتواند به افق‌های روشن و آینده‌ای دلخواه بیاندیشد.

در همین راستا، ۲۲ بهمن اوج تبلور حقانیت قیامی بود که با دست خالی شروع شد و پیروزی را با همت و اراده‌ای پولادین به دست آورد، اراده‌ای که باید در برابر یک دنیا زور و ستم می‌ایستاد تا بتواند حق خود را از دل تاریخ و چنگال ستمگران بی‌شماری درآورد. در برهه‌ای که انقلاب اسلامی رو به پیروزی گام برمی‌داشت، شرق و غرب عالم تلاش کردند تا مگر بتوانند یا جلوی این انقلاب را بگیرند یا آن را با کمک نفوذی‌های خود به نفع خود مصادره کنند.

درایت و کیاست مضاعف امام خمینی (ره) در مقطع پیروزی انقلاب، خطری بزرگ را از نهضت اسلامی دور کرد و آن هم مخدوش کردن ماهیت آن بود. ماهیتی که از دل اسلام و تشیع جوشید و آحاد ملت را با آن همراه ساخت. انقلاب اسلامی همچون نخ تسبیح ملت ایران را یکپارچه بر گرد حق جمع آورد تا صفی آهنین در برابر توطئه‌ها ساخته و به مقابله با دشمنان ایران بپردازد.

در جشن انقلاب نیز آنچه امروز بیش از قبل باید مورد توجه ملت و دولت باشد، حفظ وحدت و همدلی و انسجام ملی است؛ ۲۲ بهمن نقطه عطف وحدت ملی است تا همه برای ایران دست در دست هم گذاشته و ضمن رفع موانع و مشکلات برای آینده‌ای بهتر، گام بردارند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار