مدیرکل مرکز افرینش‌های ادبی حوزه هنری مطرح کرد؛

جایزه یک‌میلیاردی برای برگزیدگان جشنواره شعر و داستان انقلاب/ اراده‌ی شوق‌برانگیز حوزه هنری برای خلق آثار فاخر و ماندگار

شرفی‌خبوشان با بیان اینکه در مجموع حدود یک میلیارد تومان جایزه برای برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره شعر و داستان انقلاب درنظر‌گرفته شده است گفت: حوزه هنری اراده‌ی شوق‌برانگیزی برای خلق آثار فاخر و ماندگار دارد.
کد خبر: ۵۷۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹ - 13February 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری سیزدهمین جشنواره داستان و شعر انقلاب (جایزه امیرحسین فردی) با حضور محمدرضا شرفی‌خبوشان مدیرکل مرکز آفرینش‌های ادبی، بهزاد دانشگر دبیر علمی و تیمور آقامحمدی مدیر بخش استانی جشنواره برگزار شد.

محمدرضا شرفی‌خبوشان در تشریح سیاست‌های برگزاری این رویداد با بیان اینکه این جشنواره یک‌رویداد آغازگر، تاثیرگذار و جریان‌ساز بوده است، اظهار داشت: پس از درگذشت امیرحسین فردی حوزه هنری اهتمام ویژه‌ای در برگزاری این جشنواره داشت و امروز شاهد برگزاری سیزدهمین دوره آن هستیم.

جایزه یک‌میلیاردی برای برگزیدگان جشنواره شعر و داستان انقلاب/ اراده‌ی شوق‌برانگیز حوزه هنری برای خلق آثار فاخر و ماندگار

مدیرکل مرکز آفرینش‌های ادبی تصریح کرد: امسال جشنواره بعد از دو سال تاخیر بخاطر کرونا با عزم جدی حوزه هنری برگزار می‌شود؛ مرکز آفرینش‌های ادبی در دوره جدید با سه ضلع توجه به اثر، هنرمندان و مخاطبان فعالیت خواهد کرد.

وی درخصوص جشنواره داستان و شعر انقلاب گفت: امسال جشنواره داستان و شعر انقلاب با قدم محکم و استوار و اراده‌ی شوق‌برانگیز حرکت کرده تا در سال ۱۴۰۲ آثار فاخر و خواندی و تاثیرگذار در زمینه شعر و داستان انقلاب اسلامی ایجاد شود..

شرفی‌خبوشان توجه ویژه به ترغیب و تشویق نویسندگان و شاعران در تولید اثر را ویژگی امسال جشنواره دانست و تاکید کرد: رقم جایزه جشنواره امسال با افزایش ۲۰ برابری و حمایت در چاپ و حق‌تالیف حدود یک‌میلیارد از شاعران و نویسندگان حمایت خواهد کرد که در مقایسه با سایر جایزه‌ها بی‌نظیر است. مهلت ارسال آثار از ابتدای جشنواره و اختتامیه بهمن‌ماه ۱۴۰۲ خواهد بود.

مدیرکل مرکز آفرینش‌های ادبی عنوان کرد: نویسندگان و شاعران فرصت زیادی دارند تا با توجه به آثار جدید و متناسب با شرایط روز دست به قلم شوند.

وی تاکید کرد: امیدواریم آثاری که تولید می‌شود به آثار جریان‌ساز و موجب حرکت پرشوری شود که در آینده محصولات این جشنواره را به عنوان آثار اثرگذار در تاریخ ادبیات انقلاب اسلامی به‌شمار آوریم.

جایزه یک‌میلیاردی برای برگزیدگان جشنواره شعر و داستان انقلاب/ اراده‌ی شوق‌برانگیز حوزه هنری برای خلق آثار فاخر و ماندگار

شرفی‌خبوشان درباره بخش‌های جشنواره گفت: امسال جشنواره شعر و داستان انقلاب در چهار بخش رمان بزرگسال، رمان نوجوان، مجموعه داستان کوتاه و مجموعه شعر (سنتی، نو- نیمایی) برگزار خواهد شد.

مدیرکل مرکز آفرینش‌های ادبی درخصوص تعدد جوایز ادبی و اثرگذاری آن گفت: برخی کشور‌ها در طول سال ۲۳۰ جایزه ادبی دارند لذا اگر جشنواره‌ها به تولید اثر و شناخته شدن آن‌ها و افزایش تیراژ و تقویت گونه‌های ادبی کمک کند موفقیت داشت‌اند. ما در جشنواره شعر و داستان انقلاب می‌کوشیم حمایت جشنواره‌ها را قبل و بعد از تولید اثر انجام دهیم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار