بیانیه مجمع نخبگان جهان اسلام؛

قلمرو جهانی اسلام در حال گسترش است

مجمع نخبگان جهان اسلام، با صدور بیانیه‌ای به اقدامات توهین‌آمیز اخیر در کشور‌های اروپایی، واکنش نشان داد و نوشت: با یک نگاه ساده و اجمالی می‌توان دریافت که هندسه قدرت در جهان در حال تغییر و قلمرو جهانی اسلام در حال گسترش است.
کد خبر: ۵۷۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳ - 14February 2023

بیانیه مجمع نخبگان جهان اسلام/ هندسه قدرت در جهان در حال تغییر استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مجمع نخبگان جهان اسلام، با صدور بیانیه‌ای به اقدامات توهین‌آمیز علیه مقدسات و ارزش‌های اسلامی در کشور‌های اروپایی، واکنش نشان داد.

متن کامل این بیانیه که با عنوان «چرا اسلام‌ستیزی و قرآن‌سوزی؟!» منتشر شد، به شرح زیر است:

توهین اخیر نشریه شارلی ابدو فرانسوی به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای و بالاتر اهانت نشریه یولاندز دانمارکی به ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و بالاتر جسارت نشریات سوئدی و هلندی به کتاب آسمانی قرآن کریم، اقداماتی است که غرب از سر استیصال و درماندگی شروع کرده است و مجلات زنجیره‌ای و وابسته به دولت‌های غربی هرکدام نقشی را برعهده گرفته‌اند و این نقش را با توجه به شرایط پیش آمده ایفا می‌کنند.

تحلیل این حجم اهانت و دشمنی بسیار پر اهمیت است. از نگاه قریب به اتفاق نظریه‌پردازان غربی جهان غرب، از لحاظ سیاسی پس از چهار قرن سلطه بلامنازع در حال افول است و تمدن‌های آسیائی از ابعاد قدرت نظامی، اقتصادی و سیاسی در حال گسترش می‌باشند و با شکل‌گیری جهان چند تمدنی دیگر جهان در سیطره بریتانیا، فرانسه، آلمان و ایالات متحده نخواهد بود. از طرفی اسلام به لحاظ جمعیتی و نفوذ، گسترش بی‌سابقه پیدا کرده است.

امروز تعداد مسلمانان و ساخت مساجد در کشور‌های غربی به‌صورت بی‌سابقه‌ای رو به فزونی است. بدیهی است که غرب در مواجهه با چنین آهنگ گسترش پرشتاب نگران شود؛ چراکه دیگر نسخه‌های غرب رافع مشکلات و معضلات سیاسی، امنیتی و اقتصادی جهان نیست و قادر نیستند که سلطه همه‌جانبه خود را بر جهان تحمیل کنند.

قدرت اقتصادی به سرعت به شرق آسیا در حال انتقال است. ایران به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها دست یافته است و در دستیابی به فضا به جایگاه بلندی دست یافته و در شتاب توسعه منابع انسانی دارای بالاترین رتبه در جهان شده است. این‌ها همه، تهدید برای پیشرفت و یکه­‌تازی غرب و هم‌­پیمانانش در منطقه و جهان می‌باشد و باعث شده است که به سرعت اعتماد به نفس خود را در تسلط بر جهان از دست بدهد.

اگر در سال ۱۹۲۰ اوج کشورگشایی غرب بود و بالغ بر نیمی از مساحت جهان را در سیطره و قلمرو خود داشت امروز به پایین‌تر از حد خود آمده است. در عوض قلمرو جهانی اسلام در حال پیشرفت و گسترش می‌باشد.

با یک نگاه ساده و اجمالی می‌توان دریافت که هندسه قدرت در جهان در حال تغییر است و افول غرب پس از چهار قرن سلطه بلامنازع اگر به صورت خطی شاهد نیستیم، ولیکن به‌صورت غیرخطی و برگشت‌های نامنظم در حال انجام می‌باشد؛ بنابراین عمق راهبردی رویارویی غرب با جمهوری اسلامی ایران گفتمان تمدنی است و بار‌ها رهبر فرزانه انقلاب اسلامی این رویکرد غرب را تبیین نموده اند.

آنچه امروز ملت‌های تحت ستم جهان را مجذوب خود ساخته است، ظرفیت‌های بی پایان تمدن اسلامی است که رخ نموده است و در حال بازیابی است و غرب به این حقیقت پی برده است و در نتیجه جسارت و اهانت به مقدسات اسلامی به نهایت خود رسانده است؛ بنابراین بر همه عدالت‌طلبان و آزادی‌خواهان جهان، علما و روحانیان ادیان و مذاهب، اندیشمندان و فرهیختگان مسلمان در سرتاسر جهان فرض است که ساکت ننشسته و در برابر گستاخی‌های سخیف غرب در صدد مقابله برآیند، قلم و زبان مسموم آن‌ها را پاسخ مناسب داده و نگذارند موج حق‌طلبی که در جهان به وجود آمده است به خاموشی گراید و همچنان غرب سلطه استعماری و غارتگرانه‌اش را در جهان حفظ نماید.

هیئت موسس بنیاد نخبگان جهان اسلام

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار