رئیس گروه PUIC مجلس شورای اسلامی:

قطعنامه مقابله با نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان تصویب شود

عمویی از ارائه قطعنامه‌هایی با موضوع مقابله با نفرت‌پراکنی اعلام حمایت کرد و خواستار اتخاذ مواضع مشترک میان کشورهای آسیایی و مسلمان برای تصویب قطعنامه شد.
کد خبر: ۵۷۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ - 13March 2023

قطعنامه مقابله با نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان تصویب شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «ابوالفضل عمویی» رئیس گروه PUIC مجلس شورای اسلامی ایران در نشست جانبی مجالس اسلامی و آسیایی در اجلاس یکصد و چهل و ششمین IPU در منامه، ظهر روز یکشنبه (٢١ اسفند) شرکت کرد و درخصوص سواستفاده‌های رایج از مبحث آزادی بیان در راستای توهین به مقدسات اسلامی و دینی سخنرانی کرد.

عمویی افزود: یکی از چالش‌های مشترک میان کشورهای در حال توسعه، بحث سوءاستفاده از آزادی بیان در توهین به مقدسات دینی و اسلامی است و از این جهت گسترش اسلام هراسی در فضای غربی و توهین به رهبران از مسائل کشورهای مسلمان است.

رئیس گروه PUIC مجلس شورای اسلامی ایران بیان کرد: نفرت پراکنی به عنوان موضوعی در جهت نقض آزادی بیان باید مورد توجه کشورهای عضو قرار گیرد و در اقدام مشترک برای حل این معضل اقدام شود.

وی همچنین از پیشنهاد مجلس قطر و اندونزی برای ارائه قطعنامه‌هایی با موضوع مقابله با نفرت پراکنی اعلام حمایت کرد و خواستار اتخاذ مواضع مشترک میان کشورهای آسیایی و مسلمان برای تصویب قطعنامه شد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار