یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

توسعه توان دفاعی؛ راهبرد خدشه‌ناپذیر ایران اسلامی

تأکید فرمانده معظم کل قوا بر توسعه توان دفاعی کشور، ایجاب می‌کند که نیرو‌های مسلح با شتاب بیشتری در این مسیر گام بردارند.
کد خبر: ۵۷۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰ - 19February 2023

.گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران اسلامی و اِعمال تحریم‌های نظامی، این تجربه گران‌بها را در اختیار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی قرار داد که جهت تأمین نیاز‌های دفاعی کشور و رفع گلوگاه‌های صنعت دفاعی بایستی خوداتکا بود از ظرفیت متخصصان داخلی استفاده کرد.

بر همین اساس، جمهوری اسلامی ایران به توسعه توان موشکی خود پرداخت و با تلاش‌های مجاهدانه شهید طهرانی‌مقدم و همرزمانش سرانجام به یکی از قدرت‌های موشکی در سطح جهان تبدیل شد.

اما با توجه به حضور و استقرار نیرو‌های فرامنطقه‌ای در منطقه غرب آسیا و تهدیدات استکبار جهانی و متحدانش علیه ایران، نیرو‌های مسلح کشورمان به‌منظور بهره‌مندی از گزینه‌های متعدد در جهت مقابله‌ی قدرتمندانه با تهدیدات، به گسترش توان پهپادی خود پرداختند و در پیش گرفتن این مسیر موجب شد که ایران اسلامی در حوزه پهپادی نیز به قدرتی جهانی تبدیل شود.

در همین زمینه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هفته گذشته اعلام کرد که موشک‌ها و پهپاد‌های ایران در زمره برجسته‌ترین تهدید‌های پیشِ روی آمریکا و متحدانش در حاشیه خلیج [فارس]است. روزنامه گاردین نیز به نقل از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شد که ایران در حال ظهور به‌عنوان یک رهبر جهانی در تولید پهپاد‌های ارزان‌قیمت و مرگبار است.

این در حالی است که در سال‌های گذشته برخی مقامات آمریکایی، توان موشکی و پهپادی ایران را فوتوشاپی عنوان می‌کردند؛ اما عملیات موشکی ایران علیه پایگاه آمریکایی عین‌الاسد و متعاقب آن، حمله پهپادی به پایگاه استراتژیک آمریکا در منطقه «التنف» قدرت واقعی موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی را به آمریکایی‌ها نشان داد و موجب شد که آن‌ها ادعا‌های مضحک خود را پس بگیرند و به فکر مذاکره برای محدودسازی توان نظامی ایران بیفتند.

اما تداوم شرارت‌ها و دشمنی‌های آمریکا و متحدانش علیه ملت ایران، ایجاب می‌کند که نیرو‌های مسلح کشور با قدرت و شتاب بیشتری در مسیر ارتقاء توان دفاعی کشور گام بردارند.

بر همین اساس، رهبر معظم انقلاب اسلامی هفته گذشته در دیدار هزاران تن از مردم تبریز با اشاره به حملات و شبهات مکرر دشمن درباره ضرورتِ نداشتن توان نظامی ایران گفتند: «کشوری که این همه دشمن دارد، باید به فکر خودش و ملتش باشد.»

ایشان همچنین به هراس دشمن از توان دفاعی و به‌ویژه پهپادی کشورمان اشاره و تأکید کردند: «براساس عقل و شرع، جهات دفاعی را کاملاً مورد توجه قرار داده‌ایم و بر اساس حکم قرآن، در آینده نیز هرچه می‌توانیم در این عرصه تلاش خواهیم کرد.»

به همت متخصصان صنایع دفاعی در ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و وزارت دفاع، راهبرد قوی شدن کشور در تمامی حوزه‌ها که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، بیش از هر نهاد و دستگاهی، در مجموعه نیرو‌های مسلح ظهور و بروز یافته است.

در همین زمینه، فرمایش رهبر انقلاب را یادآور می‌شویم که «هر پیشرفت و حرکتی برای قوی شدن ایران، دشمنان را خشمگین می‌کند که براساس آیه شریفه باید به آن‌ها گفت از این خشم و غیظ بمیرید.»

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها