مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌‌های فرهنگی وزارت ارشاد:

رشت با وجود کتابخانه مرکزی پویا می‌تواند پایتخت کتاب ایران باشد

«جانعلی‌پور» با اشاره به اهمیت‌ وجود کتابخانه‌های مرکزی پویا در شهرها گفت: کتابخانه مرکزی رشت در در انتخاب شهر رشت به عنوان پایتخت کتاب ایران تاثیرگذار است.
کد خبر: ۵۷۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶ - 16February 2023

رشت با وجود کتابخانه مرکزی پویا می‌تواند پایتخت کتاب ایران باشدبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «اسماعیل جانعلی‌پور» مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در بازدید از کتابخانه مرکزی رشت بر اهمیت این پروژه فرهنگی در انتخاب شهر رشت به عنوان پایتخت کتاب ایران تأکید کرد.

وی در این بازدید وجود چنین مرکز فرهنگی بزرگ در استان گیلان را ارزشمند توصیف کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین معیار‌های انتخاب شهر‌ها و روستا‌های کشور به‌عنوان پایتخت کتاب کشور، وجود مراکز متعدد فرهنگی با رویکرد فعالیت‌های اجتماعی برای همه گروه‌ها، سنین و پویایی دائمی این مراکز است.

«یاسر تقوی» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان نیز در جریان این بازدید، کتابخانه مرکزی رشت را مکانی بسیار مناسب برای انواع فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری دانست و بر ضرورت نگاه فرا استانی به آن تاکید کرد.

وی در گزارشی به میزان پیشرفت پروژه و میزان اعتبار لازم برای اتمام کامل آن اشاره و از اقدامات مختلف نهاد کتابخانه‌های عمومی برای مراحل تجهیز و آماده‌سازی منابع کتابخانه خبر داد.

در این بازدید، سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، حسین بهمنش سرپرست اسناد و کتابخانه ملی استان، حجت‌الاسلام پوریوسفی دبیر جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان و جمعی از معاونین و مسئولین این مجموعه‌های فرهنگی در محل پروژه کتابخانه مرکزی رشت حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها