امام جمعه قشم:

روزی شریفتر از مبعث رسول اکرم (ص) در سرتاسر عالم نیست

امام جمعه قشم با بیان اینکه در سرتاسر دهر و عالم «مِنَ الازَلِ اِلَی الاَبَد» روزی شریفتر از مبعث حضرت رسول اکرم (ص) نیست، گفت: مبعث روز بر انگیخته شدن جان‌های تشنه معارف است و هر زمانی که جاهلیت به اوج ظلمت و نکبت برسد، جامعه بشری آماده و در آستانه یک بعثت قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۵۷۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳ - 17February 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت‌ الاسلام «غلامرضا حاجبی» امام جمعه قشم در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن بیست و هفتم رجب سالروز مبعث حضرت رسول اکرم (ص) اظهار داشت: در روز مبعث ارتباط خودتان را با امام زمان (عج) بیشتر کنید، برای اینکه در این روز ۲ ظهور اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: ظهور نخست، پیدایش حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفی (ص) بود، اما ظهور دوم در مبعث پیدایی مهدی موعود (عج) خاتم الاوصیاء (ص) است از این رو در روز مبعث یاد امام زمان (ع) بیشتر باشید.

امام جمعه قشم توضیح داد: این بعثت جانها از دل جهالت ها و جاهلیت ها مطابق سنت الهی و نظام احسن الهی صورت گرفت و وقتی بعثت جانها صورت بگیرد حرکت جسم ها شتابان می شود، ما به این بعثت همیشه و همواره در وجود خودمان نیاز داریم.

حجت‌ الاسلام حاجبی اضافه کرد: همان ضرورتی که آنروز برای وحی وجود داشت امروز هم وجود دارد، عقل انسان به تنهایی برای خیلی از مباحث عالم کفایت نمی کند و نیاز به عقل کل (پیامبر، اصل یا منشاء عقل عالم وجود) داریم، نیاز به اتصال به وحی وجود دارد، از این رو بعثت دست انسان ها را گرفت و جان ها را برانگیخته کرد و حرکت صورت گرفت و امروز شما در عالم این را شاهد هستید.

وی با تبریک فرا رسیدن حلول ماه شعبان و اعیاد آن نیز گفت: ماه شعبان از ماه های بزرگی است که باید اوقات معنوی آن را قدر را بدانیم، شعبان المعظم ماه شکستن بت نفس انسان است، نباید خدای نکرده خودم را می گویم موحد لفظی و مشرک عملی نباشیم، بلکه در عمل هم توحید را ببینیم.

خطیب نماز جمعه قشم با اشاره به اینکه ماه شعبان المعظم را از این جهت شعبان می نامند که ماه شفاعت است، افزود: امام صادق علیه السلام فرمودند: «وَ سُمِّیَ شَهْرُ شَعْبَانَ شَهْرَ الشَّفَاعَةِ لِأَنَّ رَسُولَکُمْ یَشْفَعُ لِکُلِّ مَنْ یُصَلِّی عَلَیْهِ فِیهِ» ماه شعبان، ماه شفاعت است چون رسول اکرم صلّی الله علیه و آله برای هر کسی که در این ماه صلوات بفرستد، شفاعت می کند.

وی اظهار داشت: اما شیرینی که شکست و سر افکندگی دشمن را هم به همراه داشت حضور مردم انقلابی و بصیر سراسر کشور و جزیره قشم نگین خلیج فارس در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن امسال بود که به تعبیر امام جامعه که فرمودند امسال یوم الله دیگری شد و آنروزی را که دست و قدرت خدا را دشمن هم مشاهده می کند را باید یوم الله بگویم.

حجت‌ الاسلام حاجبی بیان کرد: حضور کم نظیر مردم در این راهپیمایی با شکوه، شکست محاسبات دشمن، حضوری که نماد لطف خدا و عنایت امام زمان (عج) بود، تاثیر خون شهدا به ویژه خون شهدای مدافع امنیت ما بود، امسال مردم قشم به یاد بسیجی شهید «مجتبی امیری دوماری» از مدافعان مردمی امنیت و به یاد شهدای این خطه در این راهپیمایی شرکت کردند، الحمدلله رب العالمین این جمعیت و این راهپیمایی بزرگ شکرانه ندارد.

وی گفت: این روز به درستی روز مردم و مطلق به آنان بود، ثمره حکمت و کیاست رهبر حکیم جامعه بود، در جنگ جهانی رسانه ای دشمن مظلومانه و مقتدرانه با هدایت های هوشمند رهبری عزیز موجی از امید و نشاط را در بیست و دوم بهمن امسال شاهد بودیم، آن سر انگشت ولی جامعه امید آفرین خواهد بود.

امام جمعه قشم ادامه داد: حضور کمی و کیفی نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و دهه نودی هم در این راهپیمایی با شکوه بی نظیر بود، اما این راهپیمایی یک پیام مهم هم داشت و آن تاکید بر جمهوریت نظام و مشروعیت دایمی نظام اسلامی بود، بعضی ها در همین ایام سخن از رفراندوم (همه پرسی) کردند.

وی اعلام کرد: اگر می بینید و کور نیستید رفراندوم چگونه باید برگزار شود، این کور دلی بعضی از افراد و نه کور چشمی آنها است، چشم آنها می بینید اما دل گواهی نمی دهد چون این دل به یک جبهه ای دیگری وصل است، این مردم دیگر چگونه باید بگویند که پای انقلاب، رهبری و و نظام شان هستند.

حجت‌ الاسلام حاجبی گفت: البته پیام دیگر این حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن این است که صبر و تحمل مردم انقلابی است، اما ما مطالبه هم از دولت داریم، دولت هم بداند که این مردم تا سر حد امکان شان و توان شان پای انقلاب اسلامی هستند، اما عزیزان مردم برای انقلاب شان آمدند، برای تایید گرانی نیامدند، برای تایید بعضی از کارهای که ضعیف هستند نیامدند، اتفاقا مردم به پشتوانه رهبری معظم انقلاب اسلامی آمدند تا از دولت فعلی حمایت کنند و در مقابل فساد بایستند.

وی با بیان اینکه گرانی یک فساد است و اینکه شما می بینید به یکباره قیمت بلیط شناورهای لافت و پهل گران می شود برای مردم جزیره نشین قشم سنگین است، افزود: مسوولینی که نرخ گذاری می کنند به این موضوع ورود پیدا کنند، اینکه در هفته یکبار یا ۲ بار یک قشمی بتواند برود و برگردد، حداقل چهار سفر مورد نیاز مردم است، نمیدانم چطور می خواهید جواب مردم را بدهید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار