ما متحدیم/ دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

دوباره عطر حضور رزمندگان لشکر ۲۷ در پادگان دوکوهه پیچید

یادواره «ستارگان دوکوهه» با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره سه فرمانده شهید لشکر ۲۷، شهیدان حاج رضا چراغی، حاج محمد ابراهیم همت و حاج عباس کریمی در پادگان دو کوهه برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۴ - 22February 2023

دوباره عطر حضور رزمندگان لشکر ۲۷ در پادگان دوکوهه پیچیدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، رزمندگان لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در دوران دفاع مقدس، در قالب اردوی سه روزه تحت عنوان «میثاق با شهیدان، بیعت با ولایت» وارد پادگان دوکوهه شدند.

قرار است در این اردوی سه‌روزه، یادواره شهدای لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) با عنوان «ستارگان دوکوهه» همراه با سخنرانی مهمان ویژه، با حضور عموم مردم خصوصاً مردم استان خوزستان برگزار شود.

این یادواره در راستای برگزاری یادواره بزرگ سالیانه لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) اجرا می‌شود. نامگذاری این یادواره با عنوان «ستارگان دوکوهه» با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره سه فرمانده شهید لشکر ۲۷، شهیدان حاج رضا چراغی، حاج محمد ابراهیم همت و حاج عباس کریمی صورت گرفته است.

همچنین قرار است تا در اردوی «میثاق با شهیدان، بیعت با ولایت» صحنه‌هایی که در دوران دفاع مقدس در پادگان دوکوهه رقم می‌خورده است، بازآفرینی شود که یکی از این صحنه‌ها، صبحگاه رزمندگان است. در این راستا برنامه صبحگاهی به صورت نمادین با تطبیق بر فیلم‌های صبحگاه‌های دوران دفاع مقدس و با مشارکت پیشکسوتان دفاع مقدس، دانش‌آموزان، دانشجویان، بسیجیان در سنین مختلف و پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

حرکت دسته‌جمعی رزمندگان پیشکسوت لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) به طرف حسینیه شهید «محمدابراهیم همت» نیز یکی دیگر از برنامه‌های نمادینی است که در اردوی «میثاق با شهیدان، بیعت با ولایت» برگزار خواهد شد. در این راستا، با توجه به اینکه حسینیه شهید «محمدابراهیم همت» در محلی از پادگان دوکوهه قرار گرفته که در ضلع جنوبی آن عمدتاً گردان‌های رزمی و ضلع شمالی آن عمدتاً گردان‌های پشتیبانی و خدمات رزم مستقر بودند؛ بنابراین هنگام اذان رزمندگان وقتی از ساختمان گردان‌ها بیرون می‌آمدند و به طرف این حسینیه حرکت می‌کردند.

همچنین چند ایستگاه صلواتی و نیز مجتمع رزمندگان که در دوران دفاع مقدس مدرسه در آن به صورت چادرهایی شکل می‌گرفته نیز در حاشیه این اردو برقرار است.

اردوی سه روزه رزمندگان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) تحت عنوان «میثاق با شهیدان، بیعت با ولایت»، در حالی امسال برگزار می‌شود که برگزاری گردهمایی های رزمندگان لشکر ۲۷ به مدت چند سال کمرنگ شده بود. این درحالی است که رزمندگان لشکر ۲۷، پس از دوران دفاع مقدس سازماندهی شده‌اند؛ از رزمندگان کارمند گرفته تا دانشجو، دانش‌آموز و... که در این راستا، «کارت ویژه رزمندگان لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص)» نیز برای آن‌ها صادر و گردهمایی‌هایی نیز از سال ۱۳۶۷ با عنوان «میثاق رزمندگان لشکر ۲۷» برگزار شد که در دهه ۷۰ و تا نیمه دهه ۸۰ نیز ادامه داشت و اغلب در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار می‌شد؛ اما اجرای این گردهمایی‌ها کمرنگ شد تا اینکه در اواخر دهه ۹۰ قرار شد تا دوباره برگزاری گردهمایی «میثاق رزمندگان لشکر ۲۷» از سر گرفته شود.

اردوی سه روزه «میثاق با شهیدان، بیعت با ولایت» در حالی در فصل زمستان برگزار می‌شود که دلیل آن برگزاری عملیات‌های مهم دوران دفاع مقدس در این فصل است؛ همانند عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار، کربلای پنج و...

شرکت‌کنندگان در مراسم‌هایی که قرار است در قالب اردوی «میثاق با شهیدان، بیعت با ولایت» در پادگان دوکوهه برگزار شود، با توجه به اینکه کاروان‌های راهیان نور در این پادگان حضور دارند، همه اقشار را شامل می‌شوند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار