افزایش تعداد شهدای یورش صهیونیست‌ها به نابلس به ۶ نفر

منابع فلسطینی گزارش دادند که در جریان یورش گسترده نظامیان صهیونیست به نابلس تاکنون، ۶ فلسطینی شهید و ۷۱ نفر دیگر زخمی شده اند.
کد خبر: ۵۷۴۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸ - 22February 2023

افزایش تعداد شهدای یورش صهیونیست‌ها به نابلس به ۶ نفربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، منابع فلسطینی ظهر امروز با انتشار تصاویری از یورش گسترده نظامیان صهیونیست به نابلس و تخریب منزل دو مبارز فلسطینی با موشک‌های ضدتانک خبر دادند؛ بنابراین گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به نابلس و درگیری با فلسطینیان، آن‌ها را هدف تیراندازی شدید قرار دادند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که شماری از افراد با گلوله‌های جنگی مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

همچنین ده‌ها نفر دیگر بر اثر استنشاق گاز اشک آور مصدوم و دچار خفگی شده اند. نظامیان رژیم صهیونیستی همچنان از ورود تیم‌های امداد به محل درگیری جلوگیری می‌کنند.

منابع محلی همچنین از شهادت ۶ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست و زخمی شدن ۷۱ نفر دیگر خبر می‌دهند.

بنابر اعلام منابع فلسطینی، نظامیان صهیونیست در این یورش با هدف ترور «محمد ابوبکر الجنیدی» فرمانده گردان نابلس و «حسام اسلیم» از مبارزان فلسطینی به نابلس یورش بردند و در منطقه قدیمی نابلس پس از درگیری شدید آن‌ها را به شهادت رساندند.

رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود که محمد الجنیدی و حسام اسلیم مجریان عملیات ضدصهیونیستی در ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲ بودند، عملیاتی که به کشته شدن یک نظامی صهیونیست در نزدیکی شهرک شاوی شمرون در شمال غربی نابلس منجر شد.

بنابر اعلام منابع محلی فلسطینی این دو مبارز فلسطینی پس از محاصره منزل شان از سوی نظامیان صهیونیست از تسلیم خود، خودداری نموده و به شدت وارد درگیری مسلحانه با نظامیان صهیونیست شده اند.

پیش از این منابع صهیونیستی اعلام کرده بودند دریافت برخی اطلاعات مهم جاسوسی، موجب شد ارتش رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه در روز روشن عملیات ترور این دو مبارز فلسطینی را اجرا کند.

اسامی ۶ شهید فلسطینی

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در حمله امروز ارتش رژیم صهیونیستی به نابلس ۶ فلسطینی به شهادت رسیدند.

شهید عدنان سبع بعاره ۷۲ ساله
شهید محمد خالد عنبوسی ۲۵ ساله
شید تامر نمر احمد میناوی ۳۳ ساله
شهید مصعب منیر محمد عویص ۲۶ ساله
شهید حسام بسام اسلیم ۲۴ ساله
شهید محمد عمر ابوبکر ۲۳ ساله

نظامیان صهیونیستی عقب‌نشینی کردند

شبکه الجزیره نیز در خبری فوری از عقب نشینی کامل نظامیان صهیونیست از نابلس خبر داد.

در همین رابطه، شبکه کان نیز در این باره گزارش داد که دو روز پس از موافقت تشکیلات خودگردان با درخواست آمریکا در رابطه با صرف نظر از ارجاع پرونده تجاوزات و شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی به شورای امنیت و وعده‌های آمریکا به فلسطینیان مبنی بر محدود کردن دامنه فعالیت‌های ارتش در کرانه باختری، این رژیم حمله گسترده‌ای را به نابلس انجام داده و شماری از مبارزان مقاومت را ترور کرد!

از سوی دیگر، در پی این یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست به نابلس، ابوعبیده سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد به زودی سخنرانی مهمی خواهد داشت.

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام به رژیم صهیونیستی هشدار داد

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام در سخنانی در پی یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست به نابلس و شهادت شش فلسطینی تاکید کرد: مقاومت در غزه پیگیر جنایات روزافزون دشمن صهیونیستی علیه عزیزان ما در کرانه باختری است و صبرش رو به پایان است!

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها