معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفین خبر داد؛

تهیه ۲ هزار دستگاه شبیه‌ساز تیراندازی برای آموزش درس آمادگی دفاعی

سردار «انصاری» از تهیه ۲ هزار دستگاه شبیه‌ساز تیراندازی توسط سازمان بسیج مستضعفین برای استفاده دانش‌آموزان در درس آمادگی دفاعی خبر داد.
کد خبر: ۵۷۵۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹ - 26February 2023

خرید دو هزار دستگاه شبیه‌ساز تیراندازی برای درس آمادگی دفاعیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم «جهانگیر انصاری» معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (یکشنبه) در نخستین همایش ملی تجلیل از دبیران منتخب درس آمادگی دفاعی کشور که در مرکز آموزشی رفاهی منطقه هفت تهران برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه کتاب درس آمادگی دفاعی در راستای تربیت ارتش ۲۰ میلیونی است.

سردار انصاری افزود: زمانی که درس آمادگی دفاعی تدوین شد، کشور با جنگ سخت مواجه بود؛ اما اکنون با جنگ ترکیبی و نرم مواجه هستیم؛ لذا تفکراتی که موجب شد تا دانش‌آموزان در دفاع مقدس حضور یابند و در این راه ۳۶ هزار شهید هم تقدیم کنند، باید توسط دبیران درس آمادگی دفاعی به نسل حاضر منتقل شود.

وی ادامه داد: در دروس پسران و دختران تغییراتی ایجاد خواهد شد و این به معنی اضافه شدن به تعداد صفحات نیست، بلکه محتوای آن کیفی‌تر خواهد شد؛ البته تدریس این درس هم باید توسط کسانی صورت گیرد که نسبت به موضوعات دفاعی و سلاح‌شناسی آگاهی کافی داشته باشند.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: برای بخش عملی درس آمادگی دفاعی، دو هزار سامانه شبیه‌ساز تیراندازی (سیمیلاتور) مانند تیراندازی با سلاح آر پی جی، کلاشینکف و کلت خریداری کردیم که به تدریج در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد؛ از سوی دیگر به موضوعاتی همچون پدافند غیرعامل، خودامدادی و دگرامدادی هم در رویکرد جدید توجه خواهد شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها