معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی سپاه:

ایجاد امید و افزایش پیوند مردم با نظام از جمله اهداف محرومیت زدایی است/ گروه‌های جهادی شناسنامه دار شوند

سردار حزنی گفت: افزایش پیوند بین مردم و نظام، اثبات کارآمدی نظام، ایجاد بارقه امید در بین مردم، رشد اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت و ترمیم خرابی‌ها از جمله اهداف محرومیت زدایی است.
کد خبر: ۵۷۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴ - 04March 2023

ایجاد امید و افزایش پیوند مردم با نظام از جمله اهداف محرومیت زدایی است/ گروه‌های جهادی شناسنامه دار شوندبه گزارش دفاع‌پرس از قم، سردار «ضیاءالدین حزنی» معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران امروز در همایش تجلیل از گروه‌های فعال جهادی و جایزه ملی احسان در سالن همایش کوثر مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم اظهار داشت: فعالیت‌های کوچک و محلی، فعالیت‌های متوسط و فعالیت‌های ملی ابعاد مختلف محرومیت‌زدایی در قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انجام می‌گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران ادامه داد: نشانه‌های فقر و محرومیت در قم بخش مدارس، زیست‌محیطی، فضای سبز و ... موجود است.

سردار حزنی ادامه داد: کمک به کاهش فقر، افزایش پیوند بین مردم و نظام، اثبات کارآمدی نظام، ایجاد بارقه امید در بین مردم، رشد اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت، ترمیم خرابی‌ها، کمک به دولت‌ها در انجام وظایف، ارتقای سطح امنیت پایدار، توسعه و رونق محصولات دامی و کشاورزی و ارتقاء سطح بهداشت از اهداف فعالیت‌های محرومیت‌زدایی است.

وی کیفیت و هزینه پایین را از ویژگی‌های طرح‌های محرومیت‌زدایی یادکرد، بیان کرد: ۷۵ درصد از طرح‌های قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی را پروژه‌های کوچک شامل می‌شود که با همکاری مردم در حال انجام است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران گفت: عرصه‌های عمرانی، اشتغال، فرهنگی، امنیت غذایی و عرصه‌های غیر عمرانی از رسالت‌های مهم این قرارگاه طی سال است.

سردار حزنی خاطرنشان کرد: حدود هزار و ۶۵۰ واحد مسکن مددجویی در ۱۴ استان طی سال‌های اخیر احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران در ادامه گفت: در استان قم هزار و ۳۳۶ مسجد و حسینیه وجود دارد درحالی‌که طبق جمعیت کنونی این استان باید افزون ۲ هزار مسجد و حسینیه فعال باشد.

وی بابیان اینکه ۷ درصد ثروت خدادادی جهان در ایران واقع‌شده، بیان داشت: این در حالی است که ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد و آنچه امروز مردم را آزار می‌دهد اختلاف طبقاتی و عدم اجرای عدالت اقتصادی است.

سردار حزنی خاطرنشان کرد: بیکاری، اعتیاد، طلاق و ناکارآمدی اقتصادی کشور چهار عامل اصلی ایجاد مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران با تأکید بر ضرورت توجه به خواسته‌های مردم و حل دغدغه‌های عمومی آن‌ها، اظهار داشت: باید کاری کنیم تا مستضعفین و محرومین از ما راضی باشند.

سردار حزنی، خاطرنشان ساخت: شناسنامه‌دار شدن گروه‌های جهادی و مشخص شدن ظرفیت هرکدام از آن‌ها به‌صورت دقیق، تکمیل بانک اطلاعات و رفع کاستی‌های این گروه‌ها از مباحثی است که باید موردتوجه متولیان امر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها