مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران تأکید کرد؛

لزوم حفظ وحدت و پرهیز از تفرقه در جنگ ترکیبی فرهنگی

حجت الاسلام «شریف تبار» گفت: در میدان نبرد بزرگ رسانه‌ای و جنگ ترکیبی فرهنگی باید وحدت را حفظ کنیم و از تفرقه بپرهیزیم.
کد خبر: ۵۷۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱ - 06March 2023

لزوم حفظ وحدت و پرهیز از تفرقه در جنگ ترکیبی فرهنگیبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «محمد مهدی شریف تبار» مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران شامگاه یکشنبه در گردهمایی مدیران ادارات و نمایندگی‌های تبلیغات اسلامی شهر‌های مازندران که در سالن شهدای این اداره کل برگزار شد، ضمن بیان اهمیت بهره‌گیری از فرصت‌های ماه شعبان و رمضان، اظهار داشت: هدفمند نبودن ما را دچار پراکندگی در امور خواهد کرد و انسانی که در زندگی خود هدف نداشته باشد در این بازار و سرگرمی‌های دنیا مسیر را نخواهد فهمید و هر روز به دستاویزی چنگ خواهد زد.

وی با اشاره به فرمایشات امیرالمومنین در نهج البلاغه، افزود: در نهج البلاغه شریف و در یکی از فراز‌های تاریخی، حضرت می‌فرماید: «و لتکن مقاتلتکم من وجه واحد». اگر می‌خواهید با دشمن بجنگید، باید جبهه خود را مشخص کنید. اینجا در واقع حضرت می‌فرماید، هدف خود را معین کنید.

حجت الاسلام شریف تبار ادامه داد: اگر بخواهیم در جنگ فرهنگی و رسانه‌ای که امروز توسط دشمنان و مستکبران عالم شکل گرفته است، تیر‌های کور را به سمت هدفی کور نشانه رویم، مدل صحیحی نیست و در این عملیات و جهاد تبیین باید مسیر و عرصه تقابل بین حق و باطل را دقیقا بشناسیم و مسیر و جهت صف آرایی را بدانیم.

این مسئول فرهنگی با بیان این نکته که مدل جنگیدن در همه جنگ‌ها و به خصوص جنگ فرهنگی و رسانه‌ای امروز، شناخت است، خاطر نشان کرد: دیده بانی درست، رصد، پایش و شناسایی و به دنبال آن شناخت درست از مواضع، امکانات، نقشه‌ها و اطلاعات از دشمنان مقدمه رسیدن به پیروزی است.

عضو شورای فرهنگی عمومی مازندران با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب به حفظ وحدت و ایجاد یکپارچگی در مواجهه با نقشه‌های دشمنان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: اکنون که در میدان نبرد بزرگ رسانه‌ای و جنگ ترکیبی فرهنگی قرار گرفته ایم باید وحدت را حفظ کنیم و از تفرقه بپرهیزیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به حرکت جبهه‌ای همه متولیان و فعالان فرهنگی تاکید و تصریح کرد: در جریان عظیمی که اتفاق افتاده و صف آرایی امروز غرب در مقابل دنیای اسلام، مراقب باشیم تا خواب نمانیم. مجاهد عرصه جهاد تبیین و فعالیت فرهنگی با الگوگیری از امام علی (ع) کار و تلاش را سرلوحه خود باید قرار دهد.

حجت الاسلام شریف تبار با بیان اینکه رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی در راستای گفتمان سازی موضوعات جهاد تبیین در عرصه اجتماع با استفاده از ظرفیت‌های مردمی است، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در دوره جدیدی که رهبر معظم انقلاب آن را نظم نوین جهانی نامیدند به دنبال ترویج گفتمان انقلاب و اسلام ناب با استفاده از سرمایه‌های اجتماعی و مردمی است.

وی به دیدار رهبر معظم انقلاب با مدیران سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب ضمن بیان و رهنمود‌های لازم، این سازمان را مورد تفقد خود قرار دادند و البته اساس صحبت ایشان، جریان تمدنی با دو عنصر تولید فکر و تربیت انسان بود که سرلوحه فعالیت سازمان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار