ترویج اطلاعات غلط و دروغ توسط رژیم صهیونیستی

کارزار ترویج اطلاعات غلط اسرائیل، ورای مرز‌های اراضی اشغالی سرعت زیادی گرفته است.
کد خبر: ۵۷۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ - 07March 2023

ترویج اطلاعات غلط و دروغ توسط رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، پایگاه خبری «میدل ایست مانیتور» در گزارشی به دروغ‌پردازی‌های گسترده مسؤلان رژیم صهیونیستی در رسانه‌های غربی در مورد موضوعاتی نظیر مسائل مختلف مرتبط با ملت فلسطین اشاره کرده و تأکید می‌کند که این رویه اسرائیلی‌ها بار‌ها از سوی سازمان‌های حقوق بشری و رسانه‌های اسرائیلی نیز مورد انتقاد قرار گرفته و زیر سؤال رفته است.

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارش خود می‌نویسد: «زمانی که سال ۲۰۲۲ به عنوان مرگبارترین و خونین‌ترین سال برای فلسطینی‌ها از سال ۲۰۰۵ معرفی شد، سازمان‌های بین‌المللیِ حقوق بشری این مسئله را با استناد به داده‌های معتبر مورد اشاره قرار دادند. شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز به همین منوال عمل کرد و درست به همین دلیل در ماه ژانویه سال جاری میلادی خواستار معکوس شدن این روند شد.

جالب اینکه سازمان حقوق بشری موسوم به B'Tselem نیز به نحوی مبسوط آمار‌های مرتبط با سال ۲۰۲۲ را مورد واکاوی و بررسی قرار داده که نتیجه نهایی آن تاییدِ تشدید خشونت‌طلبی و وحشی‌گری رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین بود.

در این راستا گزارش سازمان مذکور می‌گوید: «هر فلسطینی از منظر اسرائیل یک مظنون است و به مثابه تهدید علیه نیرو‌های اسرائیلی نگریسته می‌شود. مسئله‌ای که موجب می‌شود تا نیرو‌های اسرائیلی در بسیاری مواقع به این تهدیدات ادراکی و ذهنی با گلوله مستقیم پاسخ دهند». سازمان حقوق بشری B'Tselem به طور خاص به این نکته اشاره می‌کند که سیاست اسرائیل دال بر مجاز و مشروع بودن شلیک مستقیم به فلسطینی‌ها نقشی قابل توجه در افزایش آمار افراد کشته شده فلسطینی به دست ارتش اسرائیل داشته و دارد. نفتالی بنت نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز اقرار کرده است که سیاست مذکور موجب کشته شدن شمار قابل توجهی از فلسطینی‌ها شده است.

با این حال، «اورلی گلداشمیت» سخنگوی سفارت اسرائیل در انگلستان در گزارشی که در نشریه گاردین منتشر نموده ادعا کرده است که: «در سال ۲۰۲۲، اسرائیلی‌ها از بیش از ۵ هزار عملیات تروریستی فلسطینی‌ها رنج برده‌اند. حملاتی که شامل طیف مختلفی از اقدامات نظیر حمله با خودرو، تیراندازی، حمله با چاقو و بمب‌گذاری می‌شوند».

با این همه نکته قابل تأمل این است که رسانه‌های خودِ اسرائیل هیچ اشاره‌ای به ۵ هزار حمله تروریستی مورد ادعای سخنگوی سفارت اسرائیل در انگلیس نداشته‌اند. در این راستا رسانه اسرائیلی موسوم به I ۲۴ در گزارشی با استناد به داده‌ها و اطلاعات سازمان امنیت داخلی اسرائیل_ (شین بت) می‌گوید: «۳۱ اسرائیلی در نتیجه حملات فلسطینی‌ها کشته شده‌اند».

جالب‌تر اینکه نشریه اسرائیلی «تایمز آو اسرائیل» در گزارشی از ثبت ۳۰۰حمله همراه با تیراندازی از سوی فلسطینی‌ها آن هم در واکنش به اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل در کرانه باختری خبر می‌دهد (در واقع حملات فلسطینی‌ها نوعی دفاع از خود و انتقام جویانه بوده است). اضافه بر این‌ها، نشریه تایمز آو اسرائیل بیان می‌دارد که عملیات‌های کنونی ارتش اسرائیل موجب بازداشت ۲۵۰۰ فلسطینی شده اند و البته (به ادعای صهیونیست ها) ۵۰۰ حمله از جانب فلسطینی‌ها را نیز خنثی کرده است. از این رو، اگر متن سخنگوی سفارت اسرائیل در انگلیس یک اشتباه تایپی داشته و به جای ۵۰۰ حمله، ۵۰۰۰ حمله را ذکر کرده، این مسئله تنها حامل یک پیام است: کارزار ترویج اطلاعات غلط اسرائیل، ورای مرز‌های اراضی اشغالی سرعت زیادی گرفته است این در حالی است که منابع خبری خودِ اسرائیل با استناد به داده‌های نهاد‌های امنیتی آن، جوسازی‌های آن در خارج را نقض می‌کنند و زیر سؤال می‌برند.

منبع: الف

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها