کارگاه هادی مقدم‌دوست برای فیلم‌نامه‌نویسان سینمای مقاومت برگزار شد

کارگاه هادی مقدم‌دوست کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس برای فیلم‌نامه‌نویسان سینمای دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰ - 07March 2023

کارگاه هادی مقدم‌دوست برای فیلم‌نامه‌نویسان مقاومت برگزار شدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو بخش نسل روایت و عمومی با حضور سینماگران پیشکسوت حوزه فیلم دفاع مقدس و مقاومت، به میزبانی استان بوشهر و شهر عسلویه که در جنوبی‌ترین نقطه کشور و در پهنه خلیج فارس قرار دارد، در حال برگزاری است. 

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به محل برگزاری جشنواره فیلم دفاع مقدس و مقاومت، این رویداد فرهنگی، هم‌زمان با اکران آثار در سینما‌های سراسر کشور، برنامه‌های متنوع آموزشی خود را در بخش‌های مختلف از ۱۳ اسفند با حضور سینماگران پیشکسوت حوزه مقاومت آغاز کرده است.

کارگاه هادی مقدم‌دوست کارگردان و فیلمنامه‌نویس در حوزه فیلم‌نامه یکی از کارگاه‌های امروز سه‌شنبه ۱۶ اسفندماه جشنواره بود که با حضور جمعی از فیلمسازان جوان برگزار شد. 

مقدم‌دوست در این کارگاه به تشریح و اهمیت جایگاه فیلم‌نامه و نوع نگارش آن در سینمای مقاومت پرداخت و گفت: برنامه‌ریزی نگارش اقتباس بسیار مهم است؛ برنامه‌ریزی برای زندگی و فیلم‌سازی مهم است ولی برنامه‌ریزی برای اقتباس از هر مسئله‌ای در فیلم‌سازی مهم‌تر است.

وی به تشریح چگونه پرداختن به ویژگی‌های یک شخصیت در بخش فیلم‌نامه پرداخت و تاکید کرد:  اگر در فیلم‌نامه قصد داشته باشیم یک شخصیت غیور نشان دهیم باید در مبحث ارائه اطلاعات وارد می‌شویم و کاری کنیم مخاطب با تماشای یک موقعیت به این ویژگی شخصیت پی ببرد.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم دفاع مقدس و مقاومت در سواحل خلیج فارس در حال برگزاری است و مراسم اختتامیه این جشنواره چهارشنبه ۱۷ اسفند، همزمان با سالروز ولادت باسعادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار