معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی خبر داد؛

آغاز تمرین تخصصی دیده‌بانی نیروی پدافند هوایی

امیر سرتیپ‌دوم «یوسفی خوش‌قلب» از آغاز تمرین تخصصی دیده‌بانی نیروی پدافند هوایی با رمز «یا بصیر» خبر داد.
کد خبر: ۵۷۸۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴ - 12March 2023

امیر سرتیپ‌دوم یوسفی خوش‌قلببه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «محمد یوسفی خوش‌قلب» معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش صبح امروز با حضور در مرکز فرماندهی و کنترل ولایت نیروی پدافند هوایی آغاز تمرین تخصصی دیده‌بانی این نیرو را با رمز «یا بصیر» اعلام کرد.

امیر یوسفی خوش‌قلب در این زمینه اظهار داشت: تمرین تخصصی دیده‌بانی بصیر از امروز در دو منطقه مهم پدافند هوایی مرکزی و شمال کشور به مدت دو روز برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی با بیان اینکه این مناطق پدافند هوایی از مناطق مهم در شبکه یکپارچه پدافند هوایی هستند، افزود: فرمان آغاز تمرین تخصصی از مرکز فرماندهی و کنترل «ولایت» نیروی پدافند هوایی صادر شد.

وی اضافه کرد: سالیانه رزمایش‌ها و تمرین‌های تخصصی ویژه در تمام نیرو‌های مسلح پیش‌بینی ابلاغ و اجرا می‌شود؛ این تمرین تخصصی هم جزو برنامه‌های مصوب است که برای پایان سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است و برابر برنامه اجرا می‌شود.

امیر یوسفی خوش‌قلب با اشاره به اهمیت انجام این تمرین تخصصی توضیح داد: همه نقاط دیده‌بانی برای ما در شبکه یکپارچه پدافند هوایی با ارزش بوده و گزارش‌های دیده‌بانی در کنار گزارش‌های راداری اکتیو و پسیو از اهمیت ویژه برخوردار است؛ گزارش یک دیده‌بان با سریع‌ترین وسیله ارتباطی در کمترین زمان وارد شبکه می‌شود و از لحاظ راستی‌آزمایی و دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد. ما در این تمرین علاوه بر ارزیابی نیروی انسانی در پست‌های دیده‌بانی، شبکه و لایه‌های ارتباطی خود را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم که آیا می‌تواند در زمان و مکان مناسب پاسخگوی نیاز‌های شبکه یکپارچه پدافند هوایی بدون فوت وقت باشد.

امیر یوسفی خوش‌قلب بیان کرد: چند سال گذشته شبکه دیده‌بانی خود را از حالت سنتی خارج کرده‌ایم و به سامانه‌های دیده‌بانی الکترو اُپتیک ویژه که در شب و روز عملیات جستجو و تِرَک اهداف را انجام می‌دهند، تجهیز کرده‌ایم و امروز تلفیقی از آنچه که دیده‌بان با چشم می‌بیند و آنچه که دیده‌بان با تجهیزات می‌بیند به‌صورت مکانیزه وارد شبکه یکپارچه پدافند هوایی می‌شود و دیده‌بانی به عنوان یک سازمان رزم با اهمیت در شبکه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار