رئیس ستاد بزرگ‌داشت حکیم نظامی:

حکیم نظامی بخشی از هویت ایران/ سال اینده بزرگ‌داشت ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود

شالویی با بیان اینکه حکیم نظامی بخشی از هویت ایران است که نیازمند معرفی ِآن به نسل امروز هستیم، گفت: انجمن مفاخر سال آینده بزرگ‌داشت حکیم ابوالقاسم فردوسی را برگزار می‌کند.
کد خبر: ۵۷۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴ - 12March 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه هفته بزرگداشت حکیم نظامی شاعر پارسی شامگاه (یک‌شنبه) با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «غلامعلی حدادعادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، «محمود شالویی» رئیس انجمن مفاخر و دبیر ستاد بزرگداشت هفته حکیم نظامی و جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در تالار وحدت برگزار شد. 

شالویی در این مراسم ضمن خیرمقدم به حضار با بیان اینکه برای دومین سال امکان برپایی رویدادی مهم، سراسری و بلکه جهانی برای بزرگداشت حکیم نظامی فراهم آمده است، اظهار داشت: از اینکه موضوع حکیم نظامی و پرداختن به مفاخر وارد دوره جدیدی شده است، جای تقدیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در استان‌های سراسر کشور و برخی از کشورها شاهد برنامه‌هایی با این موضوع بودیم. امسال هیچ شهرستانی وجود نداشته است که به این مناسبت نپرداخته باشد و بیش از یک ماه به این موضوع پرداخته‌ایم.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته حکیم نظامی تصریح کرد: دانشگاه الزهرا و سایر دانشگاه‌های کشورمان میزبان این برنامه‌ها بوده‌اند. دانشگاه هنر اصفهان، تربیت مدرس، دانشگاه آزاد و آموزش و پرورش در این مسیر ما را همراهی کردند و انتظار می‌رود تا سال آینده همه دانش‌آموزان با این حکیم بزرگ آشنا شده باشند. 

شالویی شهرداری تهران و مترو را همکار هفته بزرگداشت حکیم نظامی دانست و گفت: تمام ادارات کل استان‌ها از اول اسفندماه در شهرهای بزرگی همچون تبریز در این زمينه برنامه داشتند و نهاد کتابخانه‌های عمومی و وزارت خارجه فرصتی ایجاد کردند که ما درباره حکیم نظامی فرامنطقه‌ای برنامه‌ریزی کنیم. 

وی با بیان اینکه سال آینده بزرگ‌داشت حکیم ابوالقاسم فردوسی را برگزار خواهیم کرد، گفت: سال گذشته پیشنهاد ایجاد بنیاد فرهنگی و ادبی حکیم نظامی را مطرح کردیم؛ به یقین بنیاد حکیم نظامی در حوزه فرهنگی و ادبی که جایی آن خالی است می‌تواند نقش مهمی در شرایط کنونی ایفا کند که می‌طلبد شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم فوری در این زمینه داشته باشند چراکه معرفی نظامی به هویت ملی ما بستگی دارد و اشعار و عشق معرفتی به ما می‌آموزد؛ عشق نظامی در خسرو شیرین و لیلی مجنون بی‌بدیل است. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار