دریادار سیاری:

جوانان کشور با علم و دانش بالایی رشد یافته‌اند

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جوانان کشور با علم و دانش و آگاهی بالا رشد یافته‌اند.
کد خبر: ۵۷۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸ - 14March 2023

دریادار سیاریبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات سراسری دانشجویی دانشگاه‌های آجا، ضمن قدردانی از میزبانی خوب دانشگاه پدافند هوایی در برگزاری این دوره از مسابقات دانشجویی، اظهار داشت: ارتقای زیرساخت‌های آموزشی در دانشگاه پدافند هوایی که در مدت کوتاهی انجام شده است، نشان از نگاه عمیق هیأت رئیسه این دانشگاه به مقوله آموزش دارد.

امیر سیاری دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش را آینده‌سازان ارتش و نیرو‌های مسلح دانست و خطاب به آنان گفت: اگر می‌خواهید در آینده فرماندهان و مدیران موفق شوید، باید از لحاظ سطح علمی دانش تخصصی و مهارت‌های جسمی و روحی عالی باشید. اگر تنها دانش داشته باشید و نتوانید آن را تبدیل به مهارت کنید، موفق نخواهید شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش، توانمندی در مهارت‌های جسمانی را برای یک فرمانده ضروری دانست و تأکید کرد: هر نظامی از لحاظ آمادگی جسمانی باید در سطحی باشد که حداقل با یک فرد عادی در جامعه با ۱۵ سال سن کمتر از خود بتواند رقابت کند.

وی عنوان کرد: مدیران و فرماندهان آینده در همین دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند و اهمیت دانشگاه در پرورش مدیران و فرماندهان برای انجام مأموریتی که قانون اساسی کشور بر عهده آن‌ها گذاشته است، بسیار بالاست.

دریادار سیاری، فرماندهی و مدیریت آینده را متفاوت با گذشته دانست و افزود: دانشجویان امروز باید فرماندهان خود را الگو قرار دهند؛ ولی در نظر داشته باشند که در آینده از آن‌ها یک سر و گردن بالاتر باشند؛ وگرنه جوابگوی نیاز آینده جامعه نخواهند بود؛ زیرا بین نیروی انسانی و کارکنان تحت امر فرماندهان دیروز و آینده تفاوت بسیار است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جوانان کشور با علم و دانش و آگاهی بالا رشد یافته‌اند و برای اینکه شما را به‌عنوان فرمانده قبول کنند، باید برای نیروی تحت امر خود مقبولیت داشته باشید و این مقبولیت در پی برتری شما در علم و دانش عمومی و تخصصی و مهارت‌های نظامی و در کنار آن فرماندهی بر قلب‌ها با داشتن ارزش‌های خاص اعتقادی و روحی میسر خواهد شد.

امیر سیاری خطاب به فرماندهان گفت: در این مسابقات و ارزشیابی دانشگاه‌ها به اطلاعات خوبی دست یافتیم که تجزیه و تحلیل این اطلاعات می‌تواند مبنای خوبی برای تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های آینده ما باشد. حتماً باید به موضوعات جدید و آینده‌پژوهانه توجه کنیم و با رصد آینده و تشخیص نیاز‌ها هدف‌گذاری‌های صحیح را انجام دهیم.

در ابتدای این مراسم، امیر سرتیپ «علیرضا شیخ» معاون تربیت و آموزش ارتش از روند چهارمین دوره مسابقات سراسری دانشجویی دانشگاه افسری ارتش و نتایج به دست آمده گزارشی ارائه کرد.

در پایان این مراسم نفرات برتر مسابقات معرفی و تقدیر شدند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار