ما متحدیم/ خادم الشهدای بابلسری:

خادمی شهدا یک فیض و ارتقاء روح است

«کریمی» گفت: خادمی شهدا یک فیض و ارتقاء روح است و هر چه خودمان را زمینی کنیم خدا ما را بیشتر به بالا می‌برد.
کد خبر: ۵۷۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶ - 14March 2023

خادمی شهدا یک فیض و ارتقاء روح استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «سید علی کریمی» از شهرستان بابلسر که به عنوان خادم شهدا در اردوگاه شهید «بلباسی» مشغول به خدمت است، امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وظیفه ما حفظ راه شهداست، اظهار داشت: ما باید مسیری را که شهدا به ما نشان دادند در تاریکی دوران پیش برویم.

وی افزود: شهدا چراغ هدایت هستند و چراغی شدند در این دوران آخرالزمان که پر از فتنه است و در فتنه، انسان‌ها غربال می‌شوند و خداوند هیچ وقت مردم را رها نمی‌کند که خیلی راحت گمراه بشوند؛ چراغ‌هایی می‌گذارد و شهدا را برای ما گذاشتند تا ما با سیره شهدا و خواندن وصیتنامه‌ها بفهمیم که چکار باید بکنیم.

این خادم شهدا ادامه داد: وصیتنامه‌های شهدا را که می‌خوانیم می‌بینیم شهدا اولین کسانی بودند که به ندای حسین زمان لبیک گفتند.

وی بیان کرد: خادمی شهدا یک فیض و ارتقاء روح است و هر چه خودمان را زمینی کنیم خدا ما را بیشتر به بالا می‌برد و ما در اینجا خادمی شهدا را می‌کنیم و خودمان را خاک پایشان می‌کنیم.

کریمی تصریح کرد: اینجا یک مغناطیسی دارد که انسان را به خودش جذب می‌کند که خودت را بیشتر به زمین بزنی تا روحت را ارتقاء بدهی.

این خادم شهدا عنوان کرد: وقتی می‌آی اینجا متحول می‌شوی و باید این تحول را حفظ کنی چراکه یک گنج است و نباید ارتقاء روحی ما دچار تزلزل بشود و باید سعی کنی که در همان فضای جامعه ارتقاء بدهی، قوی‌تر و قدرتمندتر کنی که با هر بادی نلرزد.

باید به وصیتنامه‌های شهدا عمل کنیم

وی گفت: باید به گفته‌ها و اصول شهدا عمل کنیم چراکه عملا به ما گفتند چکار کنیم؛ همه راه و چاه را به ما آموختند؛ در وصیتنامه‌هایشان گفتند پشتیبان ولایت فقیه باشید، حجابتان را حفظ کنید، در راه خدا قدم بردارید، نان حلال سر سفره‌هایتان ببرید، تمام این چیز‌ها در دین گفته شده و کسانی طبق این تئوری عمل کردند که به آن رسیدند.

کریمی اذعان داشت: شهدا زنده اند و در نزد خدا روزی می‌خورند، چون خدا آن‌ها را خریده و باید خیلی ارزشمند بشوی که خدا تو را دوباره بخرد و نزد خودش ببرد روزی بدهد.

وی گفت: وظیفه ما این است که طبق گفته‌های شهدا عمل کنیم و طبق راه شهدا پیش بریم بقیه را خودشان می‌دانند چکار کنند.

کریمی ادامه داد: شیعه در این دوره زمانه باید به تمام علوم مسلط باشد و در هر مبحثی حرف برای برای گفتن داشته باشد و در زمانی که بحثی می‌شود که حکومت اسلامی را می‌زنند باید بتواند از اسلام دفاع کند و باید دایره معرفتی دایره علوم دایره لغتش را افزایش بدهد که اگر زمانی مشکلی پیش بیاید خیلی راحت و مسلط از اسلام و حکومت دفاع کند.

این خادم شهدا اضافه کرد: باید از تمام مسائل سیاسی، اقتصادی، پداعلمی، دفاعی و نظامی و احادیث مخرج مشترک بگیرد و آن وقت متوجه داستان اطراف خود خواهد شد.

وی با بیان اینکه رسانه در این برهه زمانی یکی از مهمترین نقش‌ها را ایفا می‌کند، چون جنگ ما جنگ رسانه ای، هیبریدی، شناختی، اقتصادی، سیاسی و فضای مجازی است، افزود: شاه کلید تمام این‌ها فضای مجازی است و اگر نتوانیم این فضا را کنترل کنیم عملا باختیم، چون خیلی از جوانان در این فضا هر چه به آن‌ها القا می‌شود را درک می‌کنند، برایشان فرهنگ می‌سازند، فرهنگ آن‌ها را قبول می‌کنند، فرهنگ خودشان از بین می‌رود؛ آن وقت هر کلمه هر پالس را از دشمن قبول می‌کنند و خیلی راحت اتفاقاتی که پیش روی ما افتاده دوباره تکرار می‌شود.

باید روی تفکر جامعه اسلامی کار کنیم

کریمی با بیان اینکه باید در فضای مجازی وسط میدان باشیم، چون رسانه، رسانه دشمن است و اگر به عقب بکشیم جا را برای دشمن باز می‌کنیم، افزود: آن وقت دشمن نیرو‌های بیشتر می‌آورد محتوای بیشتری می‌آورد و خیلی راحت‌تر افراد ما را از پا در می‌آورد؛ این‌ها ریا نیست و شهدا خودشان جنگ کردند و اگر نمی‌رفتند الان خاک ما دست دشمن بود، ریا در جنگ، رسانه و فرهنگ معنی ندارد؛ رهبر معظم انقلاب هم فرموده من اگر در این جایگاه نبودم قطعا در فضای مجازی کار می‌کردم؛ ولایت پالس را داده و گفته فضایی که الان مهم است کجاست، ولی خیلی‌ها رها کردند، زمین را برای دشمن خالی کردند و دشمن زد دشمن رحم ندارد.

وی بیان کرد: فضای مجازی اصولا سر احساسات مردم می‌گردد و سر همین احساسات مردم عقلشان را کنار می‌گذارند و احساسی برخورد می‌کنند، در این فضا باید از قوه تفکر و تعقل استفاده کرد که بدانی داری چه چیزی را می‌بینی و چه چیزی را انتشار می‌دهی؟ تفکرمان را باید قوی کنیم و باید روی تفکر جامعه اسلامی کار کنیم و آن را قدرتمند کنیم.

کریمی خاطرنشان کرد: باید کار تمیز فرهنگی انجام بدهیم و خلا‌ها را پر کنیم و نباید بگوییم من نیستم بقیه انجام می‌دهند؛ اتفاقا، چون تو دیدی وظیفه داری آنجا را پر کنی، تو ول کنی نفر بعدی هم رهایش می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار