ما متحدیم/ طی سخنانی مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران: راهیان نور سرزمین عشق و کمال است

سردار «ملکی» گفت: راهیان نور سرزمین نور عشق و کمال است و باید با چشم دل نگاه کنیم تا زیبایی‌ها را ببینیم.
کد خبر: ۵۷۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷ - 15March 2023

راهیان نور سرزمین عشق و کمال استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در مراسم شونیشت شهدایی در اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک، طی سخنانی، به تجزیه دولت عثمانی اشاره کرد و اظهار داشت: دولت عثمانی در جنگ جهانی اول شکست خورد و به چند کشور تجزیه شد و عراق در سال ۱۹۱۸بعد از جنگ جهانی اول، ۱۲ سال در اختیار دولت انگلیس بود؛ الان هم آثار استعماری اش وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شیعه‌های عرب عراق در مقابل حاکمان انگلیسی انقلاب کردند و ۲۰ هزار شهید دادند و ۲ هزار انگلیسی را کشتند، افزود: در سال ۱۹۳۲ مستقل شدند و حکومت‌های مختلفی در عراق سر کار آمد تا به صدام رسید.

سردار ملکی با بیان اینکه زمانی که صدام معاون رئیس جمهور بود، دولت جمهوری اسلامی در ایران شکل گرفت، گفت: طی ۱۹ ماه قبل از جنگ رسمی جنایت‌هایی رقم زدند؛ بعد از پیروزی انقلاب در ۲۳ بهمن ۵۷ دشمن جنگ را شروع کرد و در کردستان، مازندران، خوزستان، آذربایجان شرقی و غربی، سیستان و بلوچستان و... توطئه، دسیسه و حملات و کودتا‌هایی را با حمایت دشمن انجام دادند.

این مسئول با بیان اینکه عراق ۶۳۷ بار قبل از جنگ رسمی بر ما تاختند، عنوان کرد: دشمن به روحیات مردم، عاشورا، قرآن، عترت و، ولی فقیه توجه نکرد و باخت؛ امروز هم استکبار جهانی سه تا مولفه مردم، امام و قدرت، ولی فقیه را ندید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه ۸۵ هزار شهید بسیجی تقدیم کردیم، ادامه داد: ۱۶ استان درگیر جنگ بودند و ما در جنگ در برابر دنیای استکبار ایستادیم و مقاومت کردیم.

سردار ملکی با بیان اینکه واقعیت‌های دفاع مقدس باید در سینه تاریخ ثبت شود، اذعان داشت: هرچه داریم از امام حسین و یارانش است و دفاع مقدس ما برگرفته از عاشوراست.

این مسئول با عنوان اینکه این سرزمبن، سرزمین نور، عشق و کمال است، تصریح کرد: باید با چشم دل نگاه کرد و صدای شهدا را شنید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه شهدا در کلاس شاهد شاگرد اول هستند، ادامه داد: شهدا بر قلب‌ها حکومت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه عراق با سه سپاه و ۱۲ لشکر آمد و با سپاه سوم از سه محور، محور اول جنوب از دهانه اروند تا دهلران، محور دوم؛ منطقه میانی از دهلران تا دربندی خان، محور سوم از دربندی خان تا اشنویه حمله کرد، گفت: مردم، خوزستان، عشایر، ارتشی‌ها، کمیته، پاسداران، بسیجی‌ها، زن و مرد مقاومت کردند.

سردار ملکی با بیان اینکه جنگ ترکیبی، اقتصادی، نظامی، امنیتی آن زمان بود و امروز رسانه‌های دشمن بزرگنمایی می‌کنند، گفت: حفظ وحدت و انسجام تنها راه نجات و پیروزی ما در این جنگ است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار