ما متحدیم/ راوی دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«امیدآفرینی» شاخصه روایتگری در اردوهای راهیان نور است

«جهانگیر فیض‌آبادی» گفت: از ابتدای شکل‌گیری اردوهای راهیان نور، جهاد تبیین مورد توجه راویان دفاع مقدس بود و در روایتگری‌های خود ضمن تبیین دستاوردهای دفاع مقدس به روشنگری‌ می‌پرداختند، اما امسال تفاوتی که در روایتگری‌ها وجود دارد این است که راویان به موضوعاتی همچون امیدآفرینی، پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی می‌پردازند.
کد خبر: ۵۷۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵ - 19March 2023

«حمید جهانگیر فیض‌آبادی» راوی دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد در زمینه اثرگذاری اردوهای راهیان نور بر نسل جوان اظهار داشت: سال گذشته با جمعی از دانشجویان که به سرزمین راهیان نور تشرف پیدا داشتند؛ مرتبط شدیم.

وی افزود: این ارتباط باعث شد تا تحقیقی داشته باشیم که در جریان آشوب‌ها و ناآرامی‌های پاییز امسال چند درصد از تجمع‌کنندگان؛ افرادی بودند که در اردوهای راهیان نور حضور داشتند؟! در جریان تحقیقات متوجه شدیم هیچ یک از دانشجویان زائر راهیان نور، به رغم اینکه خود آن‌ها به برخی رویدادها معترض بودند اما در آن غائله‌ها حضور نداشته‌اند. این اتفاق حکایت از تأثیرگذاری این سفر معنوی بر روی جوانان و نفس گرم شهداست.

این راوی دفاع مقدس با اشاره به اهتمام راویان دفاع مقدس نسبت به جهاد تبیین، گفت: در اردوهای راهیان نور، جهاد تبیین موضوع جدیدی نیست؛ چراکه از همان ابتدای شکل‌گیری این اردوها، راویان دفاع مقدس که در مناطق عملیاتی حضور داشتند در روایتگری‌های خود ضمن تبیین دستاوردهای دفاع مقدس به روشنگری‌ می‌پرداختند.

فیض‌آبادی بیان داشت: در اردوی راهیان نور امسال، راویان دوره‌دیده در روایتگری‌های خود به موضوعاتی مثل امیدآفرینی، پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی می‌پردازند.

وی در ادامه ضمن گلایه از وجود برخی موانع در برگزاری اردوهای راهیان نور، تصریح کرد: با توجه به هزینه‌های بالای سفر، باید متولیان برگزاری اردوهای راهیان نور تدبیری اتخاذ کنند تا شاهد حضور پرشورتر قشرهای مختلف مردم در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس باشیم، چراکه بسیاری از زائران مشتاق سفر به کربلاهای ایران به ما مراجعه داشته و از این موضوع گلایه‌مند بودند.

این پیشکسوت دفاع مقدس تأکید کرد: هرچه حضور زائران راهیان نور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس پررونق‌تر باشد ایران اسلامی از خطر توطئه‌های دشمنان بیشتر مصون و ایمن خواهد بود؛ بر همین اساس هزینه کردن در چنین سفر معنوی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به‌عنوان نرم‌افزار فرهنگی نام می‌برند برای نظام جمهوری اسلامی ایران قطعاً ارزشمند خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار