فرمانده انتظامی مازندران مطرح کرد؛

بکارگیری بیش از ۹ هزار نیروی انتظامی در تعطیلات نوروزی در مازندران

سردار «میرزایی» با اشاره به ثبت بیش از دو میلیون تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، گفت: بیش از ۹ هزار نیرو در ایام تعطیلات نوروزی بکارگیری شده اند.
کد خبر: ۵۷۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰ - 19March 2023

بکارگیری بیش از ۹ هزار نیروی انتظامی در تعطیلات نوروزی در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «مرتضی میرزایی» فرمانده انتظامی استان مازندران امروز در نشست با خبرنگاران با اظهار این که «نوروز متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه ای» شعار امسال نیروی انتظامی سال ۱۴۰۲ است، از همکاری رسانه‌های جمعی استان با فرماندهی انتظامی در پیگیری و انعکاس وقایع و موضوعاتی که می‌توانست در روشنگری مردم اثر گذار باشد قدردانی کرد و اظهار داشت: پلیس مصمم‌تر از همیشه پای ارزش‌های انقلاب ایستاده و در این عرصه نقش رسانه‌ها نقشی اثرگذار بوده است.

وی افزود: رسانه یکی از مهمترین بخش‌هایی است که می‌تواند در نتیجه اقدامات انتظامی، ارتقای امنیت اجتماعی و بالابردن ضریب امنیتی جامعه اثر گذار باشد.

سردار میرزایی با اشاره به برخی از موضوعاتی که در سطح جامعه طی چند ماه گذشته با آن مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: هدف دشمن از جنگ ترکیبی و جنگ شناختی، خدشه دار کردن امنیت و ایجاد زمینه‌های نارضایتی بین مردم بوده است، اما با درایت و هوشیاری مردم و رسانه‌ها در انعکاس درست اخبار پاسخ کوبنده‌ای دریافت کرد.

وی از خبرنگاران بعنوان سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی یاد کرد و ابراز امیدواری کرد: سال جدید، سالی پر از خیر و برکت و پیشرفت برای کشور باشد و پلیس هم بتواند با روحیه حرفه‌ای گرایی به وظیفه خود عمل کند.

این مقام انتظامی با اشاره به ثبت بیش از ۲ میلیون تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، اذعان داشت: از این تعداد تماس‌های برقرار شده با مرکز فوریت‌های پلیسی، ۳۴ درصد برای دریافت مشاوره و راهنمایی از پلیس در موضوعات اجتماعی و مشاوره‌ای بوده است و ۵۷ درصد آن نیز عملیاتی شده است.

سردار میرزایی با اشاره به رضایتمندی ۹۵ درصدی مردم و افزایش آن نسبت به سال‌های گذشته آن را نتیجه اعتماد مردم به پلیس عنوان کرد و گفت: هرچقدر ارتباط و صمیمیت بین مردم و دستگاه‌های اجرایی بیشتر شود، اثر اقدامات آن سازمان نیز بیشتر خواهد بود و ما همواره به دنبال افزایش اعتماد عمومی هستیم.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به القائات دشمن از وضعیت کشور در فضای مجازی آن را نوعی فریب رسانه‌ای برشمرد و اظهار داشت: در شرایطی که برخی از کشور‌های مدعی با چالش‌های متعددی روبرو هستند، همچنان شاهدیم که دشمن اقدام به وارونه جلوه دادن این حوادث است.

سردار میرزایی با تاکید بر ضرورت تعیین متولی مشخص در حوزه سواحل دریا بر مسئول سازی و مطالبه گری از سازمان‌های مسئول از طریق رسانه‌ها تاکید کرد و با اشاره به حجم مسافرت‌ها به استان مازندران تا ۲ برابر جمعیت ثابت آن در تعطیلات آخر هفته، اظهار داشت: برای مدیریت انتظامی استان در ایام تعطیلات نوروزی طرح‌های ویژه نوروزی به اجرا در آمده است.

وی با اشاره به تقویت محور‌های ورودی استان از نظر کمی و کیفی بیان داشت: بیش از ۹ هزار نیرو در ایام تعطیلات نوروزی بکارگیری شده اند و در این ماموریت هم یگان ویژه و دریابانی استان نیز علیرغم وظیفه ذاتی خود در بخش‌های انتظامی بکارگیری خواهند شد تا شاهد سالی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته در بحث ارتقاء امنیت اجتماعی استان باشیم.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به موضوع عفاف و حجاب آن را یک مطالبه عمومی دانست و گفت: با کمک رسانه ها، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آگاهسازی می‌توان از وضعیت بروز بدحجابی‌ها در استان جلوگیری کرد و در این راستان پلیس هم به وظیفه ذاتی خود عمل خواهد کرد.

سردار میرزایی در خاتمه با اشاره به ممنوع بودن تردد خودر‌های شخصی در سواحل برابر مصوبات استانی بر عزم قاطع پلیس در مقابله باسرقت، افراد مالخر و معتادان متجاهر نیز خبر داد و گفت: انتظار پلیس از مردم و مسافران نوروزی با توجه به همزمانی آن با ماه مبارک رمضان رعایت مسائل شرعی و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان است.

فرمانده انتظامی استان مازندران، مردم را بزرگترین سرمایه اجتماعی پلیس برشمرد و با اشاره به این که امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است، اظهار داشت: مطمئنا مردم هم پلیس را در برقراری نظم و امنیت یاری خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها