وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد؛

گام نهایی امضای معاهده همکاری‌های بلندمدت ایران و روسیه

«امیرعبداللهیان» گفت: در گام نهایی قبل از امضای معاهده همکاری‌های بلندمدت دو کشور قرار داریم. همکاری‌های ما در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌‌المللی به خوبی تداوم دارد.
کد خبر: ۵۸۰۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹ - 30March 2023

گام نهایی برای امضای معاهده همکاری‌های بلندمدت ایران و روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امروز (چهارشنبه) در دیدار با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در مسکو، ضمن تشکر از استقبال وی اظهار داشت: مناسبات دو کشور در مسیر درست خود و رو به پیشرفت است.

وی با بیان اینکه هیأت‌های عالیرتبه دو کشور در سطوح مختلف و در موضوعات متنوعی در حال تبادل نظر هستند، گفت: رؤسای جمهور دو کشور در تماس مستمر و مستقیم با یکدیگر هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان بیان داشت: از اینکه بررسی‌ها درباره معاهده راهبردی و بلندمدت همکاری‌های دو کشور در روسیه نهایی شده، تشکر می‌کنم و ما نیز در ایران آن را مورد بررسی قرار داده‌ایم و امیدوار هستم در کمتر از یک ماه آینده بخش حقوقی وزارت خارجه دو کشور ویرایش نهایی این معاهده را انجام بدهند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: در گام نهایی قبل از امضای معاهده همکاری‌های بلندمدت دو کشور قرار داریم. همکاری‌های ما در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌‌المللی به خوبی تداوم دارد.

لاوروف نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم به همتای ایرانی و تبریک سال نو و ماه رمضان، اظهار داشت: امیدوار هستم در کمتر از یک ماه آینده بخش حقوقی وزارت خارجه دو کشور ویرایش نهایی این معاهده را انجام دهند.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه، «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه ایران در امور افغانستان و  «علی علیزاده» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌‌کنند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها