مقاومت:

رژیم صهیونیستی بهای یورش به مسجدالاقصی را خواهد پرداخت

در پی حمله شبانه وحشیانه نظامیان صهیونیستی به اعتکاف‌کنندگان در مسجد الاقصی، گروه‌های مقاومت طی فراخوانی اعلام آماده‌باش کردند؛ بیش از ۱۰۰ فلسطینی مجروح شده‌اند.
کد خبر: ۵۸۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ - 05April 2023

رژیم صهیونیستی بهای یورش به مسجدالاقصی را خواهد پرداختبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مرکز اطلاع رسانی فلسطین بامداد چهارشنبه گزارش داد در آستانه «عید پسح» یهودیان اشغالگر که از امروز با غروب چهارشنبه آغاز خواهد شد، نیرو‌های پلیس این رژیم در اقدامی هدفمند با یورش شبانه به صفوف زنان و مردان اعتکاف کننده در مسجد القبلی در مسجد الاقصی درصدد اخراج نمازگزاران از اطراف صحن شریف هستند.

در همین ارتباط، منابع فلسطینی از وقوع آتش‌سوزی در داخل مصلای قبلی در مسجد الاقصی بر اثر شلیک گاز اشک‌آور نظامیان صهیونیست به داخل آن خبر دادند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که بر اثر حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به مسجد الاقصی و سرکوب نمازگزاران و اعتکاف کنندگان در داخل مصلای قبلی، تا این لحظه بیش از ۱۰۰ فلسطینی زخمی شدند. حال یک زن مجروح فلسطینی وخیم گزارش شده است.

همزمان با تشدید درگیری‌ها در اطراف مسجد الاقصی، پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ده‌ها فلسطینی را در داخل مصلای قبلی در مسجد الاقصی بازداشت کرده است.

در همین راستا، «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» ضمن محکومیت شدید حمله وحشیانه نظامیان اشغالگر اسرائیلی به نمازگزاران فلسطینی در داخل مصلای قبلی در مسجد الاقصی، تاکید کرد که این جنایت قطعاً بی‌پاسخ نمی‌ماند.

«زیاد النخاله»، دبیرکل جهاد اسلامی در بیانیه‌ای فوری اعلام کرد آنچه در مسجد الاقصی در جریان است، تهدیدی جدی برای مقدسات فلسطین است و ملت فلسطین باید با همه توان خود را برای رویارویی حتمی با اشغالگران اسرائیلی در روز‌های آینده آماده کند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد آنچه در مسجد الاقصی در جریان است، بسیار خطرناک است و دشمن صهیونیستی بهای آن را خواهد پرداخت.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد حوادث و رخداد‌های جاری در مسجد الاقصی جنایتی بی‌سابقه است که تبعات زیادی به دنبال خواهد داشت. همه طرف‌های فلسطینی، عربی و اسلامی باید به مسئولیت و وظایف خود عمل کنند.

وی گفت عموم فلسطینیان ساکن کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ را به یاری مسجد الاقصی فرامی‌خوانیم.

از سوی دیگر، منابع محلی از درگیری مسلحانه مبارزان مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در ایست بازرسی «جلمه» در شمال جنین خبر دادند. این منابع تاکید کردند که مبارزان مقاومت این ایست بازرسی را به گلوله بستند.

همچنین، گروه مقاومت «گردان عقبه جبر» طی بیانیه‌ای جوانان فلسطینی را به رویارویی با اشغالگران اسرائیلی فراخواند. این گروه خواستار درگیری با نظامیان و شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی و انجام عملیات‌های مقاومتی اعم از تیراندازی، حمله با سلاح سرد و به آتش کشیدن خودرو‌های صهیونیست‌ها در حمایت از مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی شده است.

پایگاه خبری الجزیره به نقل از منابع رسانه‌ای اردن گزارش داد، اردن از رژیم صهیونیستی خواسته است فوراً نظامیان خود را از مسجد الاقصی خارج کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار