همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد؛

برگزاری ۴۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری در استان مرکزی

رئیس حوزه هنری استان مرکزی گفت: در هفته هنر انقلاب اسلامی بیش از ۴۰ عنوان برنامه در استان هدف گذاری شده است.
کد خبر: ۵۸۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰ - 08April 2023
۴۰ عنوان‌ برنامه فرهنگی و هنری در استان مرکزی برگزار می شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، «سالار جیریایی» رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان مرکزی شنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و آغاز هفته هنر انقلاب اظهار داشت: شهید آوینی نقطه شاخص هنر انقلاب اسلامی است و نقش ایشان در اعتلای هنر اندیشه محور انقلاب غیرقابل‌انکار است.
 
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان مرکزی افزود: هنر، فرهنگ و رسانه پیوند توأمانی دارند و دست یاری به سمت اصحاب رسانه دراز می‌کنیم تا در اعتلای این بخش یاریگر حوزه هنری باشند.
 
جیریایی با بیان اینکه گفتمان حوزه هنری در نگاه تحولی سال‌های اخیر دارای سه رویکرد اصلی است تصریح کرد: رویکرد اول بومگرایی است و ملاک آنچه در استان مرکزی رقم می‌خورد سند زیست‌بوم استان خواهد بود، به همین منظور در دست تدوین است به‌نحوی‌که شاخصه‌های هویتی استان در آن لحاظ و بر مبنای آن برنامه‌ریزی خواهد شد.
 
وی ادامه داد: رویکرد دوم، اندیشه ورزی مسئله محور است که در گفتمان حوزه هنری ساری و جاری خواهد بود چراکه هنر هم اساساً ریختن یک اندیشه در قالب ماندگار و تأثیرگذار است.
 
رئیس حوزه هنری استان مرکزی بیان داشت: شیوع کرونا فعالیت‌های فرهنگی و هنری را دچار وقفه کرد و امسال فرصتی برای احیای این فعالیت‌ها، حرکت به سمت آموزش و توانمندسازی هنرمندان، تشکیل پاتوق‌های هنری و تکریم هنرمندان پیشکسوت خواهد بود.
 
جیریایی هدف اصلی حوزه هنری در سال جدید را گسترش کمی، ارتقای کیفی و اثربخشی فعالیت‌ها عنوان کرد و افزود: در همین راستا در هفته هنر انقلاب اسلامی بیش از ۴۰ عنوان برنامه تدارک دیده شده است.
 
وی ادامه داد: رونمایی کتاب «می‌آیی پیش ما» از خاطرات شهید حسنی، برنامه‌های با محوریت خوشنویسی و استعدادیابی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ازجمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.
 
رئیس حوزه هنری استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حوزه هنرهای نمایشی و نقالی ۸ عنوان برنامه تدارک دیده‌شده که اولویت و محوریت این برنامه‌ها کربلایی کاظم و سرداران شهید استان مرکزی خواهد بود.
 
جیریایی اضافه کرد: در حوزه تجسمی و گرافیک با توجه به هویت استان و ماه رمضان برنامه مشترکی تحت عنوان آیات امید با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی برنامه‌ریزی‌شده که اکران شهری آن آغاز و به‌مرور تکمیل می‌شود همچنین اکران مجازی آن را هم خواهیم داشت.
 
وی تصریح کرد: هنرمندان در این رویداد تحت عنوان آیات امید با محتوای آیاتی که سویه‌های از امید داشت دست به تولید آثار گرافیکی زدند.
 
رئیس حوزه هنری استان مرکزی افزود: رویداد دیگر حوزه گرافیک نمایشگاه نیک‌نامان است و آثار تولیدشده در خصوص معرفی ۲۵ نفر از عالمان استان که نقش برجسته‌ای در هویت بخشی دارند در قالب نمایشگاه اکران خواهد شد.
 
جیریایی همچنین برگزاری محافل ادبی با محوریت ماه مبارک، تجلیل از حدود ۵۰ نفر از فعالین عرصه فرهنگ، هنر و رسانه، دو نشست تخصصی هنر بومی گرا و مسئله محوری در تولیدات را از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان مرکزی عنوان کرد.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار