سخنگوی دولت در پاسخ به دفاع‌پرس خبر داد؛

امضای سند همکاری میان ایران و عربستان/ رایزنی‌های دفاعی و امنیتی با کشورهای مختلف ادامه دارد

بهادری جهرمی گفت: رایزنی و همکاری دفاعی با کشور‌های مختلف ادامه دارد که در صورت به نتیجه رسیدن اعلام می‌شود.
کد خبر: ۵۸۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷ - 18April 2023

.به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علی بهادری جهرمی» سخنگو و دبیر دولت در  حاشیه نشست خبری امروز (سه‌شنبه) در پاسخ به سوال دفاع‌پرس مبنی بر آخرین وضعیت همکاری‌های دفاعی و امنیتی ایران با کشور‌های همسایه، اظهار داشت: سیاست دیپلماسی همسایگی دولت صرفا مربوط به حوزه اقتصادی نمی‌شود، بلکه در حوزه دفاعی و امنیتی هم همکاری‌های خود با کشور‌های همسایه را گسترش دادیم.

بهادری جهرمی ادامه داد: بر اساس همین نگاه هم ما امروز شاهد ثبات امنیت در منطقه خاورمیانه هستیم و امیدواریم که با افزایش هر چه بیشتر همکاری‌های امنیتی با کشور‌های منطقه شاهد ثبات بیش از این باشیم.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: نگاه جمهو‌ری اسلامی ایران این است که امنیت منطقه باید توسط کشور‌های منطقه ایجاد شود، همچنین عامل اصلی ناامنی رژیم صهیونیستی و حضور نظامی کشور‌های بیگانه در منطقه است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه از آغاز به کار دولت سیزدهم، سند همکاری دفاعی با عراق، عربستان و قطر داشتیم، گفت: این اسناد همکاری شامل همکاری‌های امنیتی هم می‌شود، همچنین نشست‌های امنیتی با کشور‌های همسایه و دوست داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در همه نشست‌های خارجی که تاکنون داشته‌ایم یکی از مباحث اصلی موضوعات دفاعی و امنیتی است، ما علاوه بر اینکه حوزه اقتصادی را مهم می‌دانیم، موضوع همکاری‌های امنیتی را اولویت می‌دانیم، زیرا مهم‌ترین زیرساخت فعالیت اقتصادی امنیت است.

بهادری جهرمی اعلام کرد: بر اساس همین رایزنی‌های دفاعی هم شاهد بودیم که بسیاری از کشور‌های منطقه اعلام کردند که اجازه نمی‌دهند از خاک کشورشان تهدیدی علیه کشور دیگر ایجاد شود، رایزنی و همکاری دفاعی با کشور‌های مختلف ادامه دارد که در صورت به نتیجه رسیدن اعلام می‌شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار