مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان خبر داد؛

راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی در کانون‌های مساجد کردستان

«کیامهر» گفت: در راستای اجرای طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی»، پایگاه‌های قرآنی در سطح کانون‌های مساجد استان کردستان دایر خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۴۲۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ - 19April 2023

راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی در کانون‌های مساجد کردستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «بهزاد کیامهر» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان ‌در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: اجرای طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» یکی از برنامه‌های شاخص ستاد فهما کشور در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به تدوین شیوه نامه طرح ملی مساجد پایگاه قرآنی افزود: پایگاه قرآن به مسجدی اطلاق می شود که علاوه بر برگزاری فعالیت های عمومی قرآن مثل کلاس‌های آموزش قرآن طرح تلاوت نور، در طول سال هم جلسات هفتگی تلاوت مجلسی قرآن کریم هم در آن مسجد برگزار شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه ترویج فعالیت‌های قرآنی، قرار گرفتن تلاوت در خدمت تاثیرگذاری بر مستمع، انس با قرآن کریم، معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن و هم افزایی ظرفیت‌های قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله اهداف پایگاه های قرآنی است.

وی اضافه کرد: جزءخوانی، مسابقات قرآنی، محافل انس با قرآن، تفسیر و آموزش روخوانی و اعتقادی این کتاب بزرگ از مهمترین برنامه‌های این طرح به شمار می‌رود که در هر کانون به فراخور توانمندی آن مرکز اجرا می شود.

کیامهر برگزاری منظم جلسات، بارگذاری مستندات با کیفیت در سامانه، سطح کیفی برگزاری جلسات تلاوت، تعداد مخاطب و تبلیغات و اطلاع رسانی را از شاخص‌های اصلی ارزیابی کانون ها در طرح پایگاه های قرآنی اعلام کرد.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی برای کانون‌های فرهنگی هنری مجری این طرح، بیان داشت: کانون‌های مسجدی می‌توانند با برگزاری جلسات هفتگی قرآن، ارتباط با مساجد فعال قرآنی و برگزاری دوره‌های آموزشی همچون روخوانی و روانخوانی و تجوید اهداف طرح را محقق کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان ادامه داد: کانون‌های مجری طرح قرآنی «تلاوت نور»، کانون‌های فعال در مسابقات قرآنی مدهامتان، کانون‌های شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و نیز کانون‌های دارای تمایل و آمادگی برای اجرای طرح، در اولویت مشارکت قرار دارند.

وی یادآور شد: کانون‌های فرهنگی و هنری می توانند با ایجاد ارتباط مفید و مستمر با امام جماعت مسجد و هیات امنا، ارتباط با کانون های همجوار برای اجرای برنامه‌های مشترک و به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌ها و با برنامه ریزی و اطلاع رسانی منظم و موثر از کانون‌های منتخب در این طرح باشند.

کیامهر افزود: رصد و ارزیابی عملکرد کانون‌ها و گزارش‌های ثبت شده در سامانه بچه‌های مسجد از جمله عوامل مهم انتخاب کانون به‌عنوان پایگاه قرآنی بوده ‌و کانون‌هایی که عملکرد بهتری از لحاظ کمیت و کیفیت فعالیت داشته باشند به عنوان کانون برتر معرفی خواهند شد.

این مسئول درباره حمایت‌های ستادی از کانون‌های مساجد در اجرای این طرح، اعلام کرد: معرفی کانون‌های برتر در سطح ملی، حمایت مالی از کانون‌های برتر، معرفی و اعزام قاریان استانی و ملی به جلسات و تأمین تجهیزات متناسب با برنامه‌ها ازجمله این حمایت‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار