یاران خراسانی (۷۶)؛

گذری بر زندگی جهادگر شهید «منصور شکرچیان»

جهادگر دوران دفاع مقدس «منصور شکرچیان» سال ۱۳۳۶ در شهر «سماوه» کشور عراق دیده به جهان گشود و پس از طی دوران ابتدائی به لحاظ سیاست‌های ددمنشانه ارتش بعث عراق به همراه خانواده از عراق رانده شدند و در شهر مشهد سکنا گزید. وی سرانجام ششم بهمن ۱۳۶۵ در عملیات «کربلای ۵» به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۸۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴ - 19April 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جهادگر «منصور شکرچیان» سال ۱۳۳۶ در شهر «سماوه» کشور عراق دیده به جهان گشود.

پس از طی دوران ابتدائی به لحاظ سیاست‌های ددمنشانه ارتش بعث عراق به همراه پدر و مادر از عراق رانده شدند و در شهر مقدس مشهد سکنا گزیدند.

در جریان هجرت به ایران نتوانست تحصیل کند اما با جلسات قرآن آشنا شد و اوقات فراغت خود رابه خواندن قرآن، شعر و زبان‌های خارجی پرداخت و در همین زمان به شغل خیاطی روی آورد.

وی که سربازی را در دوران انقلاب سپری می‌کرد به دستور امام خمینی (ره) از پادگان فرار کرد.

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نهاد مقدس جهاد سازندگی به این نهاد مردمی پیوست و با عنوان راننده در مرکز هماهنگی شوراهای اسلامی روستایی جهاد خراسان مشغول به کار شد.

در  مدت حضورش در جهاد خراسان در دو نوبت به جبهه اعزام شد و در عملیات‌هایی که در سال ۱۳۶۲ انجام شد. به دلیل پشتکار و فعالیت چشمگیری که داشت یکی از جهادگران عملیاتی منطقه محسوب می‌شد.

منصور شکرچیان آخرین مرحله‌ای که به جبهه اعزام شد با اجرای عملیات کربلای ۵ مقارن بود و سرانجام ششم بهمن ۱۳۶۵ بر اثر اصابت ترکش خمپاره به آرزوی دیرینه‌اش شهادت نائل گردید.

 خواسته من از شما این است که همیشه خدا را در نظر داشته باشید و توکل بر خدا کنید که او کارساز است برای همه.

برای من دعا کنید منهم توکلم به خدا است. وقتی که اجل می‌رسد خواه جبهه باشد یا غیر جبهه پس چه بهتر که مرگ انسان در راه خدا باشد و این را هم بدان که شهادت نصیب هر کسی نمی‌شود مگر خدا آن را بطلبد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار