مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مازندران پتانسیل جشنواره‌های بین‌المللی را دارد

«نظری» گفت: باید جشنواره‌های ملی و بین‌المللی را در مازندران برگزار کرد چراکه این پتانسیل با حضور جوانان و نوجوان مازنی وجود دارد.
کد خبر: ۵۸۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷ - 26April 2023

مازندران پتانسیل جشنواره‌های بین المللی را داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به میزبانی محمودآباد صبح امروز برگزار شد.

این جلسه با حضور «کاظم نظری» مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «حسین جوادی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، معاونین و روسای ادارات در شهرستان‌ها با هدف بررسی موضوعات، پیگیری مشکلات فرهنگی و رسانه‌ای و تبیین برنامه‌های سال جدید در سالن اجتماعات فرمانداری محمودآباد برگزار شده است.

«کاظم نظری» مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: جشنواره بومی و محلی مازندران که امروز اختتامیه آن برگزار می‌شود، سرمایه‌گذاری برای جامعه هنری خواهد بود و باید از این طرفیت‌ها استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در جشنواره فجر سال گذشته استان مازندران خوب درخشید و می‌توان از پتانسیل آن برای اجرای برنامه‌های فرهنگی استفاده کرد.

مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد افزود: دانشگاه هنری تنکابن پتانسیلی خوب برای معرفی جوانان این استان است و مهد تئاتر مازندران محسوب می‌شود.

نظری در پایان تاکید کرد: باید جشنواره‌های ملی و بین‌المللی را در مازندران برگزار کرد چراکه این پتانسیل با حضور جوانان و نوجوان مازنی وجود دارد.

شهرهای مازندران پایلوت برنامه‌های فرهنگی و هنری می‌شود

«حسین جوادی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت: اختتامیه جشنواره بومی محلی مازندران از جمله برنامه‌های فرهنگی است که باید در راستای تحقق فرهنگ‌سازی، فرهنگ بومی مازندران بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: شورای طرح و برنامه برای سال جدید تشکیل شد تا بازخورد‌های بهتری برای بومی‌سازی آداب و رسوم مازندران انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: انتخاب شهر پایلوت برای اجرای برنامه‌ای بسیار مهم است که توانایی آن شهرستان برای برگزاری بهتر باشد و مابقی شهرستان‌ها به‌عنوان شهر معین قرار گیرند.

جوادی ادامه داد: شورای طرح برآورد هزینه‌ها نیز تشکیل شده تا با رصد هزینه‌ها به بهتر برگزار شدن برنامه‌ها کمک کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌های درون شهرستان برای انجام برنامه‌های فرهنگی ملی مازندران باید بهره برد تا نتیجه و خروجی کار انعکاس درست در کشور داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: سیاست‌ها و برنامه‌ها اجرایی در کل یکسال در بخش هنر، خوشنویسی، برنامه‌های بومی محلی، شورای فرهنگی و ... توسط ادارات شهرستان‌ها به اداره کل برای تحول و تبیین برنامه‌های فرهنگی امسال ارائه شود.

جوادی در پایان متذکر شد: هر شهر با یک برنامه فرهنگی مانند تنکابن، تئاتر، چالوس، رسانه و ... شناخته شود تا خروجی کار فرهنگی بهتری را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار