قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با نخبگان شاهد و ایثارگر کرمانشاه:

ایثارگران، پیشتاز و الگوی تولید علم و دانش در کشور/ جهاد اقتصادی، فرهنگی و تبیینی در مقابل جنگ نرم کشور اهمیت دارد

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر استانی به کرمانشاه در دیدار با نخبگان، سرآمدان، کارآفرینان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر این استان، گفت: ایثارگران، پیشتاز و الگوی تولید علم و دانش در کشور هستند.
کد خبر: ۵۸۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ - 29April 2023

ایثارگران، پیشتاز و الگوی تولید علم و دانش در کشور/ جهاد اقتصادی، فرهنگی و تبیینی در مقابل جنگ نرم کشور اهمیت داردبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با نخبگان، سرآمدان، کارآفرینان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر استان کرمانشاه اظهار داشت: افتخار بزرگی است که در جمع فرهیختگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر این استان هستیم، شخصیت‌های برجسته‌ای که در حوزه‌های مختلف اقتصادی، علمی و فرهنگی و در تشکل‌ها و بخش‌های مختلف موفق هستند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری این نشست ارتباط بیشتر با نخبگان شاهد و ایثارگر است، افزود: باید از زاویه نگاه نخبگان به مشکلات جامعه ایثارگری بپردازیم، مشاورینی صادق‌تر از ایثارگران در کشور پیدا نخواهد شد، زیرا رابطه آن‌ها با انقلاب اسلامی یک رابطه خونی است و این عزیزان در این مسیر یا از خون خودشان یا از خون عزیزترین کسانشان گذشته‌اند و این‌ها در مقام حفظ انقلاب اسلامی مصمم هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: همواره رئیس‌جمهور محترم به مدیران توصیه می‌کنند که با گروه‌های مردمی گفتگو داشته باشند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه پراکندگی قشر ایثارگر به نوعی است که در همه صنوف، رشته‌ها، منطقه‌ای، قومی، مذهبی و دینی گسترده‌اند، گفت: این گستردگی نشان از همت عالی مردم ایران اسلامی در دفاع از آرمان‌های خود دارد و این عزیزان می‌توانند در این مسیر یاریگر ما باشند.

وی در خصوص مفهوم ایثار در جامعه گفت: این موضوع مربوط به یک زمان و مکان مشخص نیست بلکه ابعاد فرازمانی و فرامکانی دارد، عناوینی همچون جانبازی، شهادت و ایثارگری ماحصل رفتاری است که هنگام تهدید در این مسیر گام برداشته‌اند که ارزش والایی دارند، پس از ۴۰ سال مشاهده می‌کنید که شهدایی که تازه تفحص شده‌اند به کشور برگردانده می‌شوند و دیدیم که شهدا در اقصی نقاط کشور با چه شکوهی تشییع شدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه مفهوم ایثار برای عموم مردم محترم است، تأکید کرد: این امر ناشی از دو دیدگاه است، در ابتدا نگاه مکتبی و نوع هستی‌شناسی است، ایثارگران معادگرا و غایت‌گرا هستند و سرمایه‌گذاری اصلی زندگی‌شان را برای جهان ابدی فدا می‌کنند و به غیب باور دارند و معتقدند اگر چیزی را در این عالم اهدا می‌کنند چند برابر آن را خداوند رحمان به آن‌ها عطا می‌کند.

وی افزود: در دیدگاه دیگر افرادی شجاعت در گذر از وابستگی‌های دنیوی دارند، همانگونه که قهرمانی‌های مردم عزیز کرمانشاه زبانزد است و سرداران بزرگی از این استان برخاسته‌اند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه ایثارگری در حمایت از کیان کشور و در حفاظت از مکتب در مقابل تهاجم دشمنان بوده، خاطرنشان کرد: شکل تهاجم دشمنان در گذشته اقدام سخت بوده و حالا تبدیل به جنگ نرم شده و دشمن در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی و همچنین ایجاد تفرقه و چند تکه کردن کشور و ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت فعال شده است و در مقابل این تهاجمات جهاد اقتصادی، فرهنگی و تبیینی اهمیت پیدا می‌کند و مقام معظم رهبری در بیاناتشان مکرراً به آن اشاره فرمودند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه اصل انقلاب و دفاع از آن توسط مردم محقق شد، تصریح کرد: بقا و صحنه‌گردانی این انقلاب هم بر عهده مردم است و نمی‌شود آن را از مردم جدا کرد، البته نوع آن متفاوت است، امروز در حوزه علم و فناوری که دشمنان ما به دنبال تسلط و تضعیف کشور هستند مجاهدانی باید جلوی این توطئه‌ها بایستند، مانند همان دورانی که با دست خالی، اما با قامتی استوار ایستادند.

وی با بیان اینکه در این نشست در خصوص مأموریت‌های مشترک صحبت می‌کنیم، اظهار کرد: شما کسانی هستید که خودتان و یا پدرانتان بر اساس باوری عمیق و متکی به نگاه مکتبی امام راحل (ره) به میدان آمده و در تمامی این ۴۰ سال هدایت کردید و این صحنه همچنان ادامه دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی آیت الله رئیسی مردمی سازی بود، تصریح کرد: این نگاه واقعی در کشور شکل گرفته که اگر می‌خواهیم مشکلات کشور و آسیب‌ها را حل کنیم، لازمه‌اش این است که جریانات باورمند، مصلح و دلسوز میدان‌دار بوده و دولت نیز حامی و بسترساز فعالیت آنان باشد، برنامه جدی ما در این دوره این است که با سازمان‌دهی در دو سطح جامعه ایثارگری، الگوی موفقی ارائه کنیم.

وی افزود: یک سطح این جامعه عزیز، نخبگان و کارآمدان هستند که در این راستا هزار استارتاپ ایثارگر را شناسایی و به کار گرفتیم، ما به دنبال توسعه مشاغل با ارزش افزوده بالا هستیم، زیرا معتقدیم کشور زمانی قدرتمند است که تولید ناخالص ملی آن ناشی از تولید علم و دانش باشد که پیشتاز آن هم ایثارگران محترم هستند.

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه سطح دوم به‌کارگیری و استفاده از این خانواده بزرگ برای حل مشکلات جامعه هدف است، بیان کرد: در بخش‌های مختلف مشکلاتی داریم و به عنوان مثال مهمترین مسئله ما در استان کرمانشاه موضوع اشتغال است، در خصوص اعطای تسهیلات هم موانعی وجود دارد، لذا ما نیاز به یک موتور محرک برای تولید شغل داریم که افرادی را به اشتغال درآورند و در این راستا هم ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: ما وظیفه داریم در مقابل دیدگاه‌های منفی که توسط دشمن در خصوص جامعه ایثارگری ایجاد شده بایستیم و دلیل آن هم این است که ما در این راه مرجعیت بخشی درستی انجام ندادیم و ایثارگران موفق را به جامعه معرفی نکردیم که با وجود سختی‌های روحی و جسمی، بر مشکلات فائق آمدند.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: سیاست‌های کلی ایثار و شهادت بیان کرده که در انتصاب مدیران در شرایط مساوی، ارجحیت با ایثارگران است و در این رابطه ما هم پیگیر هستیم و اصلاحاتی در چارت سازمانی ما در حال انجام است تا واحد تخصصی در این رابطه ایجاد کرده و استعداد مدیریتی افراد را ارزیابی کنیم و دوره کارورزی برای آن‌ها گذاشته تا با ادبیات نظام اداری و مدیریتی آشنا شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جایگاه مشاوران ایثارگران در دستگاه‌های مختلف گفت: اگر جایگاه این عزیزان در دستگاه‌های اجرایی تقویت شود این افراد رابط جامعه ایثارگری و آن دستگاه خواهند بود و مسائل آن‌ها مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

معاون رئیس جمهور در پایان تأکید کرد: یکی از بزرگترین ظرفیت‌ها و استعداد‌های هر منطقه نیروی انسانی آن است و خوشبختانه در استان کرمانشاه چهره‌های برجسته در حوزه‌های مختلف وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

گفتنی است، در این نشست نخبگان شاهد و ایثارگر و نمایندگانی از تشکل‌های مختلف شاهد و ایثارگر کرمانشاه نظرات و پیشنهادات خود را برای حل برخی مشکلات در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بیان کردند.

در این نشست تفاهم‌نامه مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در زمینه همکاری و حمایت از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر و استارت آپ‌ها به امضا رسید. هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه برگزاری رویداد‌های استارتاپی، حمایت از فناوران و نوآوران شاهد و ایثارگر و ایجاد خانه‌های خلاق شاهد و ایثارگر، ارزیابی، پذیرش، توسعه و حمایت از ایده‌ها، محصولات نوآورانه و فناورانه پژوهشگران، دانشجویان، مخترعان و صاحبان کسب‌وکار‌های نوآور در حوزه‌های فعالیت و مأموریت مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و پارک علم و فناوری است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار