طرح تبیین دفاع مقدس در دانشگاه آزاد هشتگرد اجرایی شد

در جهت اجرای طرح تبیین دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان البرز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد میزبان نشستی با موضوع بررسی حضور و قدرت نظامی ایران در منطقه بود.
کد خبر: ۵۸۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶ - 10May 2023

طرح تبیین دفاع مقدس در دانشگاه آزاد هشتگرد اجرایی شد به گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از البرز، در نشست تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و بررسی قدرت منطقه‌ای ایران اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد «ابراهیم رضاپور» استاد دانشگاه و از پیشکسوتان دفاع مقدس استان البرز به عنوان سخنران حضور داشت و به تبیین و تشریح مسائل مربوط به دفاع مقدس و چگونگی شکل گیری قدرت بازدارندگی ایران اسلامی مقتدر پرداخت.

«رضاپور» با بیان اینکه در دوران پیش از انقلاب اسلامی به رغم اینکه ایران زیر مجموعه بلوک غرب محسوب می‌شد و از هیچ خدمتی در جهت منافع آن‌ها دریغ نمی‌کرد، اما هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح‌های همچون موشک داده نشد تا برتری نظامی اسراییل در منطقه حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس از نظر تجهیزات نظامی قابل مقایسه با نیرو‌های بعثی که از گسترده تجهیزاتی، مالی، تدارکاتی و... توسط کشور‌های عربی، غربی و شرقی برخوردار بودند نبودیم و این نیروی ایمان و خودباوری رزمندگان ایران اسلامی در دفاع مقدس بود که ضمن اخراج نیرو‌های متجاوز بعثی، اسباب پیشرفت و بومی سازی صنایع نظامی ایران و اقتدار و عزت امروز کشور را فراهم آورد.

وی با اشاره به نقش مهم وحدت ارتش و سپاه در پیروزی در جنگ تحمیلی، افزود: بنی صدر خائن و جریان فکری حامی او مانع تحقق وحدت ارتش و سپاه می‌شد، اما با دوراندیشی امام خمینی (ره) و تدبیر بزرگانی، چون شهید صیاد شیرازی وحدت این دو بازوی اقتدار ایران اسلامی در جنگ تحمیلی شکل گرفت و از آن پس روند جنگ به نحو نیرو‌های اسلامی و در جهت باز پس گیری مناطق اشغالی تغییر کرد.

این پیشکسوت دفاع مقدس با تاکید بر اینکه نیرو‌های مسلح کشور امروز در اوج آمادگی و اقتدار قرار دارند، خاطرنشان کرد: عزت، اقتدار و سربلندی امروز کشور مرهون خون هزاران شهیدی است که باید قدردان آن‌ها باشیم و مطالعه سیره زندگی آن‌ها ضمن بصیرت افزایی، تلاش کنیم تا پیرو راه آن‌ها باشیم. در پایان این نشست همچنین پرسش‌های دانشجویان در خصوص دفاع مقدس پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار