دلنوشته/

انسجام امروز آزادگان ره‌آورد ایستادگی دوران اسارت

بعد از دوران اسارت به نام تمام اردوگاه‌های اسرای ایرانی در عراق، در هر شهر و دیاری، گروه‌های کوچک و بزرگی تشکیل شد که اعضا آن را همان اسرای دیروز و آزادگان امروز تشکیل می‌دهند. همانان که روزگاری همسنگر و محرم راز یکدیگر در این اردوگاه‌ها بودند و امروز با انسجام خود بصورت ادواری به بهانه‌های مختلفی همدیگر را ملاقات می‌کنند.
کد خبر: ۵۸۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴ - 13May 2023

گروه استان‌های دفاع‌پرس‌ ـ «علی‌اصغر زینلی» آزاده دفاع مقدس؛ اسارت با همه دردها و شکنجه‌ها و آوارگی‌هایش آنقدر بیرحم نیست که هیچ مزیتی نداشته باشد! شاید آزادگان عزیز به اندازه دیگران واقف به این حقیقت نباشند که انسجامی که میان آن‌ها وجود دارد در میان ارتباطات اجتماعی این دوره و زمانه کمتر مشابهی دارد و همه رمز و راز و ارزش این انسجام در همان سال‌هایی نهفته است که این عزیزان بعد از خدا فقط همدیگر را در کنار خود داشتند و شریک غم و غصه‌های یکدیگر بودند.

جالب اینجاست که با نام تمام اردوگاه‌های اسرای ایرانی در عراق در هر شهر و دیاری گروه‌های کوچک و بزرگی تشکیل شده است که اعضا آن را همان اسرای دیروز و آزادگان امروزی تشکیل می‌دهند که روزگاری همسنگر و هم راز خود در این اردوگاه‌ها بودند.

از جمله تشکل‌های آزادگان که در مشهد وجود دارند «گروه آزادگان اردوگاه عنبر» است که با انسجام و اتحاد خود از حال هم با خبر بوده و بصورت ادواری و به بهانه‌های مختلفی همدیگر را ملاقات می‌کنند و دیدارها تازه می‌شود.

اخیراً آزاده سرافراز حاج رضا آبروانی بر اثر حادثه‌ای دچار کسالت شده و همین بهانه خوبی می‌شود که «دوستان عنبری» برای عیادت به بسراغ او بروند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها