مطالبات امام خامنه‌ای از مسئولان-۶/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: سیاست کلی نظام تقویت نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان است/ وزارتخانه صمت باید تفکیک شود

بهروزی‌فر گفت: سیاستگذاری کلی نظام تقویت نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان برای عدم وابستگی به خارج از کشور و تقویت قوه اقتصادی است.
کد خبر: ۵۸۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۸ - 18May 2023

سیاست کلی نظام تقویت نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان است/ تأکیدات رهبری درموضوع سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مورد توجه قرار گیرد«خلیل بهروزی‌فر» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه ویژه به موضوع تولید دانش‌بنیان در کشور، اظهار داشت: وزارت صنعت معدن و تجارت باید تفکیک شود. صنایع، معادن، بازرگانی و تجارت وسعت کاری گسترده‌ای دارند و باید هر کدام به وزارتخانه‌ای تخصصی تبدیل شوند.

بهروی‌فر گفت: البته تخصصی‌سازی نباید به گونه‌ای باشد که هر بخش صنعت یا تجارت مدیریت جداگانه‌ای داشته باشد.

وی افزود: نهاد‌های غیر مرتبط در تخصصی‌سازی این وزارتخانه‌ها دخالت می‌کنند. همان‌طور که از نام این نهاد‌ها مشخص است، در این حوزه صلاحیت کارشناسی ندارند و نخبگان کشور که صلاحیت کار کارشناسی در این حوزه دارند باید به مسئله ورود کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سیاستگذاری کلی نظام تقویت نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان برای عدم وابستگی به خارج از کشور و تقویت قوه اقتصادی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان مخالفت با خصولتی‌سازی شرکت‌های دولتی زیر نظر یک وزارت‌خانه تخصصی، گفت: دولت در حوزه اقتصاد باید تصدی‌گری را کنار بگذارد؛ اما  متاسفانه دولت باز هم به تصدی‌گری در این حوزه ادامه می‌دهد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی در مورد خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی و کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد تاکید دارد.

بهروزی‌فر بیان کرد: روند واگذاری شرکت‌های دولتی در سال‌های اخیر به انحراف رفته و دولت باید بعد از واگذاری بنگاه‌های اقتصادی، حضور و نظارت خود را حفظ کند؛ اما متاسفانه واگذاری این شرکت‌ها با اهلیت‌سنجی صورت نگرفته و آسیب‌های فراوان در گذشته ایجاد کرد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها