آینده خواندنی است/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

مدیر ادبیات سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس: آثار ۱۵ نشر وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است

میربابایی با اشاره به عرضه بیش از هزار و ۸۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از رونمایی از پنج عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: امسال بیش از سه هزار عنوان کتاب که مربوط به ۱۵ نشر وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و همچنین کتاب‌های کودک و نوجوان در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.
کد خبر: ۵۸۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰ - 13May 2023

حضور ناشران بین‌الملل در غرفه بنیاد حفظ آثار، نقطه عطفی برای معرفی کتاب به آن کشورهاست

«سید رضا میربابایی» مدیر ادبیات سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مستقر در محل برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ با اشاره به حضور بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امسال در سی‌و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با سه غرفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صریر و کودک و نوجوان صریر حضور پیدا کرده است.

میربابایی افزود: امسال بیش از سه هزار عنوان کتاب که مربوط به ۱۵ نشر وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و همچنین کتاب‌های کودک و نوجوان در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

مدیر ادبیات سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: کتاب‌های شاخص در غرفه صریر و همچنین کتاب‌های استانی و کتاب‌های نشرهای وابسته به بنیاد حفظ آثار نیز در غرفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حفظ آثار به نمایش گذاشته‌ شده است.

وی با بیان اینکه حدود هزار و ۸۰۰ عنوان کتاب در سال ۱۴۰۱ منتشر شده‌ که در دو غرفه عرضه شده است، گفت: در حوزه کودک و نوجوان در غرفه صریر حدود ۳۹۰ عنوان کتاب عرضه شده که ۱۲۰ جلد آن سال ۱۴۰۱ منتشر شده و از تازه‌های نشر هستند.

میربابایی با اشاره به اینکه در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب پنج عنوان کتاب رونمایی خواهد شد، گفت: در این نمایشگاه کتاب «کشش عشق او»، دو کتاب نقاشی کودکان با عنوان «بام کودکی در قاب»، کتاب «تا پلاک ۱۴۰ » و «در سایه خدا» رونمایی خواهند شد.

مدیر ادبیات سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص برنامه‌های جانبی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه کودک و نوجوان در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: این برنامه‌ها شامل مسابقه نقاشی و اهدای کتاب به دانش‌آموزان است؛ همچنین گفت‌وگویی با نویسندگان و شاعرانی که اهل کتاب‌های کودک و نوجوان هستند از جمله «شامانی» شاعر کودک، هنرجو» داستان‌نویس نوجوان و «رحماندوست» خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: ما به‌عنوان انتشارات تخصصی در حوزه دفاع مقدس پنج نشست تخصصی در حوزه‌های خاطره، ادبیات داستانی، تاریخ توصیفی، کودک و نوجوان، ترجمه و شعر خواهیم داشت.

میربابایی ادامه داد: غرفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ناشران وابسته در راهرو ۱۴ غرفه ۱۷ قرار دارد و آماده پذیرای علاقه‌مندان کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و مقاومت هستیم.

وی در پاسخ به این سؤالی درباره اینکه آیا ادبیات مقاومت توانسته است جای خود را میان کتاب‌های چاپ شده باز کند؟ گفت: در این هفته در غرفه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس میزبان ناشران سوریه و لبنانی خواهیم بود و گفتمانی در خصوص کتاب‌هایی که در حوزه مقاومت منتشر شده‌ خواهیم داشت؛ حضور این ناشران نقطه عطفی است تا این ناشران با کتب‌های حوزه دفاع مقدس و مقاومت آشنا شوند.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است»، ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) تهران و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار