مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران خبر داد؛

لزوم به‌روزرسانی اطلاعات ایثارگران در سامانه سجایا/ تجدید نظر درباره دریافت حق پرستاری ایثارگران شهرستان‌های استان تهران

رضایی با تأکید بر به‌روز‌رسانی اطلاعات هویتی و خدمتی ایثارگران در سامانه سجایای بنیاد گفت: با توجه به افزایش سن والدین شهدا و جانبازان و همچنین تشدید بیماری‌های احتمالی، پرداخت حق پرستاری به جامعه هدف مورد بازبینی و تجدیدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۵۹۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲ - 15May 2023

لزوم به‌روزرسانی اطلاعات ایثارگران در سامانه سجایا/ تجدید نظر درباره دریافت حق پرستاری ایثارگران شهرستان‌های استان تهرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «عباسعلی رضایی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران صبح امروز (دوشنبه) در نشست با جمعی از فعالان و نخبگان فرهنگی ایثارگران با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) و ادای احترام به ساحت مقدس شهدا و جانبازان اظهار داشت: شناسایی نقاط ظعف و قوت در راستای خدمت‌رسانی به ایثارگران باید شناسایی و در راستای بهبود فرایند خدمت‌رسانی به خاندان شهدا و ایثارگران گام برداریم.

وی ارائه خدمات درمانی و سلامت‌محور به والدین شهدا و جانبازان را مبتنی بر شرایط سنی و نوع بیماری آن‌ها برشمرد و افزود: در حال حاضر قالب والدین شهدا در سنین کهنسالی قرار دارند و رویکرد ارائه خدمات بهداشتی باید تحول‌محور و در راستای تسهیل امور مربوط به ایثارگران باشد.

مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر از ایثارگران استان تهران در طرح پایش سلامت شرکت کردند، افزود: پزشک پایش سلامت در شهرستان‌های استان تهران باید به‌صورت مستمر سلامت ایثارگران را مورد پایش قرار دهد و رؤسای بنیاد در شهرستان‌های استان تهران گزارش آن را به صورت ماهانه در سامانه سجایا ثبت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با تأکید بر به‌روز‌رسانی اطلاعات هویتی و خدمتی ایثارگران در سامانه سجایای بنیاد گفت: با توجه به افزایش سن والدین شهدا و جانبازان و همچنین تشدیدبیماری‌های احتمالی، پرداخت حق پرستاری به جامعه هدف مورد بازبینی و تجدیدنظر قرار گیرد.

این مقام مسئول همچنین از احراز پرونده ۲هزار متقاضی درخواست جانبازی در طول سال گذشته در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران خبر داد و گفت: امسال اولویت ما در بنیاد بررسی پرونده‌های احراز جانبازی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است که به زودی این هدف محقق می‌شود.

رضایی خاطرنشان کرد: بخشی از این پرونده‌ها مربوط به اعتراض متقاضیان نسبت به مجروحیت و بخشی نیز مربوط به متقاضیانی است که پرونده احراز جانبازی آن‌ها به صورت بدوی مورد بررسی قرار می‌گیرد که تلاش می‌کنیم تا در هر دو بخش با برگزاری جلسات منظم و چند نوبتی پرونده متقاضیان در کوتاهترین زمان ممکن بررسی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه گلزار شهدا مصداق عینی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است، بر روند تسریع در بازسازی و مرمت گلزار شهدای مزداران فیروزکوه، بی‌بی‌سکینه ملارد، دماوند و اسلامشهر تاکید کرد و گفت:وضعیت گلزار شهدایی که بهترین جوانان کشور در آن آرامیده اند باید به صورت منظم و با زیبایی معرفتی و بصری همراه باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در خاتمه با توصیه بر چابک سازی نیروی انسانی در ادارات بنیاد و ارائه خدمت صادقانه به خانواده شهدا و جانبازان، بر تداوم راه شهیدان و تلاش در راستای احقاق حقوق ایثارگران تاکید کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار