معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید خبر داد؛

افزایش کمک معیشت‌بگیران ایثارگر به ۱۱۲ هزار نفر

پاکدل با بیان اینکه ایثارگران کمک معیشت‌بگیر از ۲۹ هزار به ۱۱۲ هزار نفر افزایش یافته‌اند، گفت: ۲۲ هزار نفر از والدین شهدا حق پرستاری دریافت می‌کردند که امروز به ۶۴ هزار نفر رسیده‌اند.
کد خبر: ۵۸۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳ - 10May 2023

افزایش کمک معیشت بگیران ایثارگر به ۱۱۲ هزار نفربه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمود پاکدل» معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست تشکل‌های شاهد و ایثارگر با اشاره به تغییرات در ساختار بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: با آمدن دولت سیزدهم و انتصاب سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سند تحولی به بنیاد ابلاغ و برنامه عملیاتی تدوین شد و این نیاز به وجود آمد که تغییراتی ایجاد شود و در نتیجه فرایند‌های مطالعه و ساختاری جدید طراحی شد.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: عمده دلایل این تغییرات این بود که رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران باید بر ۶۵ بخش به صورت مستقیم نظارت می‌کرد که این بخش‌ها کاهش یافت. دومین دلیل جدا کردن امور اجرایی از ستاد به سازمان‌های وابسته و استان‌ها بود تا هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف صورت بگیرد.

پاکدل توجه بیشتر به امور فرهنگی را سومین دلیل تغییر ساختار بنیاد عنوان کرد و گفت: با توجه به نیاز‌های جامعه ایثارگری لازم بود که بخش فرهنگی در بنیاد شهید و امور ایثارگران گسترده‌تر شود و دو معاونت برای این موضوع در نظر گرفته شد.

وی بر همکاری معاونت مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشکل‌های شاهد و ایثارگر تأکید کرد و گفت: تشکل‌های شاهد و ایثارگر مطالبه‌گر هستند و می‌توانند به بنیاد کمک کنند همان‌گونه که این تشکل‌ها بسیاری از مسائل را در دستگاه‌های مختلف پیگیری کرده‌اند.

پاکدل با بیان اینکه ایثارگران کمک معیشت‌بگیر از ۲۹ هزار به ۱۱۲ هزار نفر افزایش یافته‌اند، گفت: ۲۲ هزار نفر از والدین شهدا حق پرستاری دریافت می‌کردند که امروز به ۶۴ هزار نفر رسیده‌اند و ۹۰ درصد والدین شهدا بالای ۷۰ سال هستند که نیاز به حق پرستاری دارند.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: طی دو سال بیش از ۴۰ هزار نفر دارای ۵ درصد جانبازی و تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفتند. سال گذشته طبق ماده ۷۴ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گزارش عملکرد بنیاد به حضور دفتر مقام معظم رهبری و روسای سه قوه ارسال شد و این ماده قانونی به صورت منظم اجرایی شد.

پاکدل با بیان اینکه در گذشته بسیاری از آیین‌نامه‌های اجرایی قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران تدوین نشده بود، خاطرنشان کرد: ۱۱ ماده از این قانون اصلاً اجرا نشده بود. فقط بخشی از ۳۳ ماده اجرایی شده بود و تنها ۲۷ ماده به صورت کامل اجرا شده بوده است.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مقرر شده است در سال جاری فرایند احراز ایثارگران به صورت الکترونیکی پیاده‌سازی شده و پرونده‌ها در کمتر از دو ماه تعیین تکلیف شوند. در حوزه درمان نیز مقرر شده است افراد آسیب‌پذیر شناسایی شده و خدمات لازم به این عزیزان ارائه شود. در زمینه ارتباطات و مراجعات سامانه «گفتینو» ایجاد شده و کارشناسان ۲۴ ساعته پاسخگوی ایثارگران هستند و دیدار با ایثارگران نیز بر اساس موضوع و درخواست ایثارگران با مدیران استانی، مدیران ستاد، معاونان و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌شود.

عادل مهری ورنیاب، مدیرکل دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر نیز در این نشست با اشاره به نقش تشکل‌های ایثارگری در حل مشکلات و مطالبه‌گری بر حضور فعال و تقویت آن‌ها تأکید کرد.

اعضای تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این نشست مشکلات و مطالبات خود را در حضور معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کردند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها