فتح خون، فتح خرمشهر/ نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی:

حماسه فتح خرمشهر دنیا را متحیر کرد

در آستانه فرا رسیدن حماسه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، «عزیزی» نماینده مردم شیراز در مجلس پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۵۹۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳ - 23May 2023

بهفتح خرمشهر حماسه‌ای که دنیا را متحیر کرد گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، در آستانه فرا رسیدن حماسه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، «ابراهیم عزیزی» نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

«فتح خرمشهر حماسه ای بود که دنیا را متحیر کرد. در این حماسه، قلدرمآبان دنیا برای همیشه تاریخ درس عبرت گرفتند که با زبان زور و تهدید نمی‌توانند با ملت بزرگ و متمدن ایران برخورد کنند. در سوم خرداد 1361 ملت بزرگ ایران در دفاع از کیان خود، حماسه ای آفرید که دنیا را متحیر کرد.

فرزندان شجاع و مومن ملت بزرگ و رشید ایران در حالی با دست خالی طومار دشمن بعثی را در هم پیچیدند که نظام سلطه با تمام عِده و عُده اش از سران فاسد آن حمایت می کرد اما رزمندگان سلحشور ما با شجاعت و خلوص مثال زدنی، تنها با سلاح ایمان، نقشه های آنان را نقش بر آب کردند.

در این روز حماسی خرمشهر پاره تن ایران که 578 روز در اشغال دشمن بود، با عملیات بزرگ بیت المقدس توسط سربازان شجاع ایران اسلامی آزاد شد؛ حماسه ای که امام به خداپیوسته و پیر فرزانه انقلاب آن را مافوق طبیعت و کاری مختص پروردگار عالم قلمداد کرد.

امروز ما در دنیای معاصر، به حفظ تمامیت ارضی خود در دوران دفاع مقدس می‌بالیم که این تمامیت ارضی حاصل فداکاری و عروج جان‌های پاک و به خدا پیوسته ای است که از همه هستی خود برای امنیت کشور گذشتند و عارفانه جاودانه شدند؛ حماسه ای که یک گوشه آن در آزادسازی خرمشهر نمایان شد.

آزادسازی خرمشهر درس عبرتی برای سایر قلدر مآبان عالم نیز بود تا برای همیشه تاریخ، فکر تعدی و تجاوز به ایران بزرگ را از ذهن‌های پلید خود دور کنند و یاد بگیرند که با ملت رشید ایران نمی‌توانند با زبان زور و تهدید سخن گویند.

اینجانب با درود به روح پر فتوح شهدای دفاع مقدس، به ویژه شهدای عملیات غرورآفرین بیت المقدس، سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را به مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا، خانواده شهدا، ایثارگران، آزادگان و ملت رشید و بزرگ ایران تبریک گفته؛ توفیق روزافزون در تمام عرصه‌های زندگی را برای ایشان از درگاه الهی مسالت دارم.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها