فتح خرمشهر؛ فتح خون/ در بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر تأکید شد؛

بازخوانی حماسه فتح خرمشهر؛ گامی در جهت خنثی‌سازی جنگ ترکیبی دشمن

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بیانیه‌ای با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر تأکید کرد: اکنون که دشمن با جنگ شناختی و ترکیبی به مواجهه با انقلاب اسلامی برخاسته است، بازخوانی حماسه‌های بزرگ و غرورآفرین همچون فتح خرمشهر می‌تواند به عنوان الگویی ماندگار در پیش روی جوانان ما قرار گیرد و پایداری و استقامت ملتی بزرگ را در ذهن جهانیان زنده نماید.
کد خبر: ۵۹۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶ - 24May 2023

بازخوانی حماسه فتح خرمشهر؛ گامی در جهت خنثی‌سازی جنگ ترکیبی دشمنبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با صدور بیانیه‌ای سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا

عملیات غرورانگیز بیت‌المقدس به لحاظ وسعت منطقه نبرد، حجم تلفات و خسارات وارده به دشمن و به کارگیری تاکتیک‌های خلاق و بومی و تدابیر عملیاتی بی‌نظیر همچون عبور از رودخانه کارون و در نهایت آزادسازی خرمشهر از جمله موفقیت‌ها و پیروزی‌های شگفت‌انگیزی بود که پس از آن، سرنوشت ادامه جنگ را به نفع ایران تغییر داد.

مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام و اعتماد به نفس و باور به امداد الهی و اتکا به نیروی ایمان و اراده ملی از جمله مؤلفه‌های پیروزی در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر بود که حیرت جهانیان و یأس و ناامیدی ابرقدرت‌ها و حامیان صدام حسین را به دنبال داشت.

بی‌تردید فتح خرمشهر در آن مقطع خطیر و پرماجرای تاریخی، یک مسأله عادی نبود؛ بلکه معجزه الهی و امداد غیبی بود که به دست توانای رزمندگان اسلام رقم خورد. دشمنان نظام و انقلاب با تکیه بر محاسبات غلط مادی و غفلت از قدرت الهی، خرمشهر را تسخیرناپذیر و فتح آن را ناممکن می‌دانستند. بدین جهت، وقتی خبر فتح خرمشهر در رسانه‌ها و مطبوعات منتشر شد، دشمنان اسلام را در بهت و حیرت فرو برد؛ در واقع بر همین اساس و بر مبنای همین رویکرد و تفکر بود که امام خمینی (ره) آن رهبر حکیم و عارف بزرگ پیرامون توجه خاص حضرت حق در فتح خونین شهر و ارتباط آن با امداد‌های غیبی فرمودند: «فتح خرمشهر، یک مسأله عادی نبود. این که ۱۵ الی ۲۰ هزار نفر به صف برای اسارت بیایند و تسلیم شوند، مسأله عادی نیست، بلکه مافوق طبیعت است.»

امروز و در حالی که دشمن ناامید از تجاوز به این آب و خاک و هم‌آوردی نظامی با ایران اسلامی، با تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، عملیات گسترده روانی، هجمه تبلیغاتی و جنگ شناختی و ترکیبی به مواجهه با انقلاب اسلامی برخاسته است، بازخوانی و مرور حماسه‌های بزرگ و غرورآفرین همچون فتح خرمشهر می‌تواند به عنوان الگویی ماندگار در پیش روی جوانان ما قرار گیرد و پایداری و استقامت ملتی بزرگ را در ذهن جهانیان زنده نماید. در مقطع کنونی که جنگ اراده‌ها بین ملت بزرگ ایران و آمریکای جهانخوار در گرفته، آینده ثابت خواهد کرد که اراده ملت ایران شکست‌ناپذیر است.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی یاد، خاطره، آرمان و حماسه کم‌نظیر شهیدان و رزمندگان دلاور و سلحشور اسلام در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر عزیز در سوم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ را گرامی می‌دارد و با استمداد از روح مطهر امام عظیم‌الشأن راحل (ره)، موفقیت و سربلندی ملت ایران در صراط مستقیم و افتخارآمیز انقلاب اسلامی و نیل به قله‌های رفیع شکوه، عظمت، اقتدار و عزت و کرامت و درک طلوع خورشید ولایت عظمی را در رکاب نایب‌المهدی (عج) مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از درگاه احدیت مسئلت می‌نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار